Alla inlägg den 8 december 2010

Av Helene Holm - 8 december 2010 11:03

  


..Tänker nog Song om mig idag.

Jag har nämligen badad henne, vilket hon avskyr. Hon är som en hal ål i famnen när jag badar henne. Inte still en sekund.

Men det har blivit lättare i allafall sedan jag köpte ett nytt schampo och balsam som innebär att det räcker med 1 schamponering och 1 omgång balsam åt gången istället för 3-4 schamponeringar och 2-3 balsaminpackningar. Visst det är dyrare men värt det, absolut. Så nu blir det bad 2 gånger samma vecka och det blir korta bad. Så det går snabbare och lättare.

Jag var på en Pälsvårdskurs med Eva Porat, djuraffärsägare och kattdomare, för några månader sedan. Fick då tips om att köpa en mask att sätta över ansikte och ögon på katten när man badar dem, för att de skulle lugna ner sig. Försökte testa det nu. Men Song blev hysterisk av den istället för lugnare. Så det vara bara att ta av den och fortsätta som vanligt utan den.

Sen kan tilläggas att jag blir minst lika blöt som Song när jag badar henne vilket hon säkert tycker är rätt åt mig.


Anledninga till badet, och det bad som blir på fredag, är att hon skall ställas ut för första gången i vuxenklass, från 10 månader och uppåt, på lördag och söndag. På lördagen skall hon ställas inför samma domare som den allra första gången hon var med, men då  i klass 12, för dem mellan 3-6 månader.

Så det skall bli intressant att få höra hur hon tycker att Song utvecklats. Alltid lika intressant.

Mer hur det har gått får ni veta i helgen.


Hoppas att ni får en underbar dag allihopa


Ovido - Quiz & Flashcards