Alla inlägg under mars 2012

Av Helene Holm - 31 mars 2012 21:39

Song mår bra och har gått upp marginellt i vikt. Hon väger just nu 4,59kg.

Hennes normalvikt ät 4,50 kg ungefär.

På dag 21-23 ser ett kattungefoster ut så här:


    
   Det är  ungefär 1,5 mm stort och väger ungefär 0,16 gr. Man kan se fosterblåsorna vid ett ultraljud.  

Hoppas att ni får en bra och trevlig helg



Av Helene Holm - 27 mars 2012 14:59

Song har nu Rosa-Röda spenar. Så hon verkar vara dräktigt. ÄNTLIGEN!!

Ser verkligen fram emot denna dräktighet och vad den kan ge.

 

Så nu är det bara att börja vänta igen. Så i mitten av maj väntas det småttingar här.


Önskar er en bra vecka

Av Helene Holm - 26 mars 2012 13:04

Var tillsammans med min väninna i Riga i lördags. Vi tog en 40-timmars kryssning och hade det trevligt tillsammans.

Vi gjorde stan i lugn takt och strosade mest runt och tittade i butiker och på de vackra husen.

Vi "ramlade på" en utställning med fantasifulla papperskläder.

 


 

Skulle tro att det är någon Designutbildning som gjort denna elevutställning. Roligt var det i allafall. Mycket fina skapelser.


Sedan är det ju en vacker arketektur i Riga.

Lite exempel.

 


 

Byggnaderna vid stora torget


 

Lite roliga hus på en bakgata

 

En gammal magasinsbyggnad.


Ett besök i Riga kan rekomenderas

Av Helene Holm - 26 mars 2012 12:58

Idag satt jag ute med katterna för första gången i år. Det var så skönt i solen, tills den försvann.

Jag hade Gizmo och Star med mig. Gizmo for iväg, som vanligt och Star intog sina "spanarställen".

 


Ovanpå staketet

 


Önskar er en skön vecka

Av Helene Holm - 22 mars 2012 09:57

Nu är det 1 vecka kvar tills jag vet om Song är dräktig eller ej. Det känns länge men det är ju så när man väntar på något roligt.

Jag hoppas så på att hon skall vara dräktig.

Nu är det bara att hålla tummarna för ett positivt resultat. 


Ha en skön helg 

Av Helene Holm - 22 mars 2012 09:49

Idag åker kompisen och jag på en 40 timmars kryssning till Riga.

Ett utmärkt tillfälle att umgås då vi inte kan träffa varandra så ofta som vi egentligen vill.

Nu tänker vi prata och ha det trevligt, shoppa och få oss lite nya intryck från Lettland.

Återkommer på lördag.


Önskar er en skön helg

Av Helene Holm - 21 mars 2012 20:42

Star tycker att det är jättespännande sedan väven kommit i vävstolen.

Hittade henne där idag igen. kikandes mellan snören och sidstyckena.

 


Spännande ställe att ligga och spana ifrån. Inte många ser henne där inunder.men hon ser alla.



Av Helene Holm - 20 mars 2012 11:07

Ex Animo är alltid i min närhet. Här i köket liggandes och kikandes på mig när jag äter lunch.

 

Önskar er en bra vecka

Ovido - Quiz & Flashcards