Alla inlägg under februari 2014

Av Helene Holm - 25 februari 2014 01:01

Jag har mycket "hjälp" av mina underbara tjejer när jag just nu håller på med att klä om

lampskärmen till min golvlampa.

 

Skärmen är stor och lite "otymplig". Stor nog för katterna skall kunna gå in och ut i den.  

Stor och bökig är den och svårarbetad pga. storleken.

Men det skall bli kul att få en "ny" klädsel på den. Har även klätt om ett par skärmar till

lampetterna och en liten fönsterlampa. Skall även sy nya kuddar och lite nya dukar i samma färgskala.

Det kommer säkert att bli bra när det är färdigt. Kul med lite nytt till vardagsrummet.

 


Önskar er en bra vecka


Av Helene Holm - 19 februari 2014 13:30

Nu har jag stickat färdigt min "Norskkofta". Det har tagit lite tid men nu är den färdig och jag är mycket nöjd med resultatet.

 

Önskar er skön dag   

Av Helene Holm - 18 februari 2014 19:48

Såg dessa underbara vårtecken på grannens gräsmatta idag.

Det finns nog hopp om en vår i år eller ????

 

Önskar er en bra vecka

Av Helene Holm - 17 februari 2014 14:07

Tyvärr blev det inga kattungar denna gång heller .  


I går kväll fick Song värkar. Men inget hände så jag åkte in till Ulltuna med henne.

Döm om min förvåning när det visade sig på röntgen att hon inga ungar hade i magen.

Hon blev röntgad och där såg de bara att livmodern var lite förstorad. Så de tog lite blodprover

för att utesluta infektioner. Varför hon hade krystvärkar kunde de inte förklara.

Hon är helt frisk.

Men nu har jag beslutat att kastrera henne.   Väldigt trist.

Så nu får jag plocka ihop alla kattungesaker som jag plockat fram inför födseln.


Önskar er en bra vecka

Av Helene Holm - 16 februari 2014 20:31

Song har nu inrättat sig i bolådan. Så nu får vi se när det blir några småttingar här.  

 Önskar er en skön vecka

Av Helene Holm - 8 februari 2014 00:31

Hittade Gizmo och Song sovandes tillsammans på min säng igår.

Så mysigt det ser ut.

 

Av Helene Holm - 6 februari 2014 16:12

När jag idag skulle stryka en del av mina nytvättade kläder passade Star på att "lägga beslag" på min tvätt.

Det är ju "mysigt" att ligga på rentvättat.  

 

Önskar er en bra vecka

Av Helene Holm - 4 februari 2014 12:04

Idag är det dag 50 i Songs dräktighet. Hon har gått upp 540 gr. Så jag tror nog att det kommer att stämma ganska så bra med det "ovetenskapliga" vägresultatet. Men man vet ju aldrig. Rätts vad det är så går de upp mycket på 1 vecka. Star var väldigt ojämn i sin viktuppgång, om man kollar hennes viktkurvor.

Bara att vänta och se, fast nu känns väntan lång  Men det är ju 2 veckor kvar och dessa sista veckor är alltid låååååånga, så lååååååånga.


Så här ser fostret ut just nu. Helt utvecklat, ungefär 10 cm långt och skall "bara" växa på sig och få päls.

 


Önskar er en bra vecka

Skapa flashcards