Alla inlägg under november 2011

Av Helene Holm - 30 november 2011 13:43

Idag bli kullen 4:a veckor. Det har hänt så mycket och de växer enormt snabbt.

Idag skall de få börja äta lite mousse och toalådan skall in i hagen.

Här kommer det lite kort på kullen.

Först en bild på hela kullen som sover så sött i sin välta kattungekorg.

 


Ex Animo

 


Ultima

 


Regina

 


Unos sed Leo

 


Önskar er en bra dag

Av Helene Holm - 28 november 2011 19:52

Idag har regeringen kommit med ett nytt lagförslag med ändring i Djurskyddslagen.

http://www.regeringen.se/sb/d/15327/a/181416

Detta förslag innebär att ALLA katter skall vara id-märkta och att man tex. inte får lämna sin sommarkatt utan måste ta hand om den.

ett bra förslag som jag verkligen hoppas skall gå igenom.

Det vore ett stort lyft för katterna i Sverige och att de får ett bättre rättsskydd.


Av Helene Holm - 28 november 2011 10:25

Nu är kattungarna  stora nog att verkligen börja busa med varandra. Denna lilla filsnutt togs i går kväll. En icke sömning Ex Animo försöker få liv i Ultima och Unos sed Leo i korgen.'


 
  


Sen går det ju bra att busa med mamma med.

 


Jag önskar er en trevlig  vecka 

Av Helene Holm - 26 november 2011 18:09

I min lägenhet så har jag en stentrappa som är svängd.

I svängen brukar jag ha en kruka med plastblommor i. Men nu så här

till Advent så har jag gjort en ny liten "installation".

Så här ser den ut. Tycker den blev bra och lyser upp ett mörkt hörn.

Önskar er alla en trevlig Adventshelg 


Av Helene Holm - 26 november 2011 17:57

Eftersom 1:a Advent blivit Kattens dag, sedan 1983, så firas det på de flesta djuraffärer med lite jippon. Här i stan så var det bedömning av huskatter på en affär och på Akvariemiljö, där jag  och StarGazer stod så var det djurfotografering bla. Dessutom brukar det vara extrapriser på foder, klätterträd osv.

StarGazer blev proffsigt fotad, men de fotona får jag senare.


Det var ganska så mycket folk som kom och tittade och även kattungespekulanter till både min och min kollegas kullar, hon visade perser och har en kull som är några dagar äldre än Stars kull.


Här är nu StarGazer i sin bur. Hon var hur snäll som helst och lät sig klappas av besökare, efter att de definicerat sina händer förståss.

 

Här kikar hon på de 2 perser som var där. Lite fräs till att börja med men sedan gick det hur bra som helst.

Vi som visade våra katter fick även lite gåvor i form av leksak, mat och kattsand av butiksägarna.

 Akvariemiljö http://www.akvariemiljo.se/



Av Helene Holm - 24 november 2011 14:35

Idag packade jag ihop Bosängen igen. Den har verkligen fungerat jättebra som bo för kattungarna och Star. Är mycket nöjd med resultatet av det experimentet.


Så nu har kattungarna fått flytta till stora kattungehagen. De börjar ju vilja röra på sig mera nu.

Jag får se vem av dem som är modigast och först kommer ut ur den nya korgen.

 

Här hela hagen.


 

Smämys i kattungekorgen


 

Ex Animo och Ultima kikar ut.

Jag tror att det blir någon av dem som är snabbast ut ur kattungekorgen.

Vi får se om jag har rätt.

Ha en skön dag

Av Helene Holm - 23 november 2011 20:36

Idag är kattungarna 3 veckor och börjar så smått växa ur kattkorgen.

De skall snart få flytta in i kattungehagen så de kan tulta omkring lite mera.


Ultima

  

 

Unos sed Leo

 

 

Ex Animo

 

 

Salve Regina

  

 

Av Helene Holm - 22 november 2011 23:21

StarGazer kikade idag in hos småttingarna under mamma Stars uppsikt.

Inga problem och starGazer fick nosa och kolla så länge hon ville.

Star bara satt bakom henne helt lugnt och väntade.

 

Det skall bli spännande att se hur det utvecklas när jag tar fram kattungehagen.

Presentation


Biscaya Bigpawz Katteri

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards