Alla inlägg under mars 2011

Av Helene Holm - 31 mars 2011 23:39

Idag har så WindTurner flyttat till sitt nya hem här i Uppsala.

Hon skall om några dagar få en ny kompis attb leka med.

Ha det så bra lillfia och lycka till hos din nya matte.

Av Helene Holm - 29 mars 2011 21:17

Idag flyttade StormRider till Köping.

Hon kommer att få bo hos en barnfamilj.

Jag tror att hon kommer att få det jättebra där. Allt är väl förberett med ett stort klätterträd och bra med utrymme för lek.


Lycka till mina stora tjej.

Hoppas att du skall trivas i din nya familj. 

Av Helene Holm - 28 mars 2011 19:45

Idag flyttade NightWatcher eller Strul, som hon skall heta, till Stockholm till sin nya Matte.

Hoppas att du får det bra lillgumman.

Hon har även fått en Maine Coon-tjejkompis som kommer från S*Shantarams uppfödning. Den tjejen är 4:a dagar äldre än Strul.


Jag önskar Nya Matte lycka till med sina 2 nya underverk.

 


Song får lov att bära tratt ett tag till. Tyvärr så hade hon kliat upp såret igen. Så nu fick hon Kortison av Veterinären och hon skall även fortsätta med penecillin 1 vecka till. Hoppas nu att det läker fort och bra.


Önskar er en bra vecka

Av Helene Holm - 27 mars 2011 14:16

Nu är det knappt 1 dygn kvar innan den första kattungen flyttar. Tänk vad tiden med kattungarna går fort. Jag tycker det var som igår när de föddes.

Det jag sett är att Song, som var "vilden" när kattungarna kom, har blivit mera lugn till sättet och mognat en hel del. Så kanske denna tid har varit nyttig för henne med på så sätt.

Hittade henne igår liggandes på korgen med 2 "diande" kattungar vid spenarna. Hon såg så cool  och lugn ut där hon låg. precis som om hon sa "du ser väl att jag fixar detta Matte"


Song har nu sluppit tratten och såret ser fint ut. Nu hoppas jag att det växer ut en del päls med så att det inte finns en kal fläck där. Vi skall ju på utställning den 9-10/4 hon och jag.


Önskar er en bra vecka  

Av Helene Holm - 24 mars 2011 17:53

Kattungarna är nu både höga och låga höjder.

Visserligen så är det inte alltid lätt att ta sig ner. Men upp skall de igen  

StormRider på garderoben


    

NightWatcher ovanpå mitt förråd

Av Helene Holm - 22 mars 2011 13:30

Idag blir kattungarna 12 veckor och snart flyttar de. Det känns lite sorgligt men samtidigt så är det ju så det skall vara.

Ännu är inte StarGazer tingad. Men vad gör det om hon är kvar ett tag till. Hon är så otroligt mysig och härlig, lilltjejen.

Funderar på att ev. anmäla henne till någon utställning. Får se hur jag gör.


Här kommer i allafall veckans bilder

NightWatcher


WindTurner 


StormRider

    


StarGazer

  Hoppas på att ni får en bra dag

Av Helene Holm - 22 mars 2011 13:14

Tyvärr så blir det ingen utställning av för Songs del på söndag.  

Hon har fortfarande problem med ett sår vid munnen. Pratade med min Veterinär idag och hon höll med mig.


Nu får jag hoppas att det läker tills det är dax för nästa utställning om några veckor.

Av Helene Holm - 21 mars 2011 17:06

Idag fick kattungarna tillgång till köket. Ett rum mera än förrut.

Glatt skuttade de in dit utan att förskräckas och tog genast över komandot av klätterträdet. En jättekul leksak.

 


Straxt innan hade jag dammsugit i köket och när jag sedan öppnade dörren in till sovrummet hittade jag Star och 3 av kattungarna ovanpå garderoben.  

Den enda som lugnt stannat kvar på golvet var starGazer som låg och sov.

JAg var inte den enda som förde oväsen i huset idag. En av grannarna får just nu sitt badrum renoverat så bilningen av det badrumsgolvet hördes ordentligt in i min lägenhet. Men de verkar ha vant sig vid det ljudet för de sitter under sängen en kort stund och fortsätter sedan att leka. Från början så "bodde" de under sängen hela tiden det lät och en bra stund till.


Nu har jag "avskedsvecka" eftersom NightWatcher lämnar huset om 1 vecka, på måndagen. På tisdagen flyttar StormRider och på torsdagen flyttar WindTurner.

Ännu är inte StarGazer bokad. Men det gör inget om hon stannar ett tag till. Hon är så mysig den tjejen.


Hoppas att ni får en bra och trevlig vecka

Ovido - Quiz & Flashcards