Alla inlägg under februari 2012

Av Helene Holm - 26 februari 2012 18:23

Många Maine Cooner "spretar" med tassarna åt alla olika håll när de ligger både och sover och även i vaket tillstånd.

Ex Animo är ett bra exempel på en sådan katt.

Här där Matte råkade väcka damen när  jag skulle ta kortet

 


Sedan här när hon ligger på favoritplatsen och spanar ut på allt som förekommer utanför fönstret.

 


Önskar er alla en skön vecka

Av Helene Holm - 25 februari 2012 13:31

Jag har en kompis som är en fantastisk hantverkare. Hon gör både det ena och andra. Hon är mycket mångsidig.

det är alltid spännande att se vad hon hittat på sedan senast jag träffat henne.

I julas fick jag lite presenter av henne. Det är tavlor som hon gjort av gips och sedan fört över bilder på. I detta fall mina katter.

Så här är ett smakprov av hennes hantverk.


Först ut är Gizmo, min underbara kille med en massa bus i tassarna

 


Sedan har vi Star S*Dream Sky Biscaya

  


Nästa är på Song. S*Biscaya BigPawz Christmas Song

 


Till slut en tavla på StarGazer S*Biscaya BigPawz StarGazer

 


Önskar er en trevlig helg


Av Helene Holm - 23 februari 2012 10:38

Min härliga vackra orkidee. Det är första gången som jag fått denna orkidee att blomma om.

Det är så roligt när man får dessa plantor att blomma om.

Visst är det vackra blommor?

 


Önskar er en bra dag


Av Helene Holm - 23 februari 2012 10:35

Ett stort GRATTIS till den nya lilla Kronprinsessan.  

Skönt att allt gått bra och alla mår väl

Av Helene Holm - 22 februari 2012 16:07

... väntan på att Song skall löpa.

Hon har nu gått på korison och antihistamin pga sin foderallergi. Så nu är det fritt fram att para henne om det inte kommer flera sår, vilket jag nu hoppas att vi skall slippa. Sedan enligt Veterinären så kan en dräktighet attpositiv effekt på allergin så att hon kan bli av med den pga dräktigheten. Så det kan vi ju hoppas på.


 


Så nu är det bara att vänta och vänta och...


Av Helene Holm - 20 februari 2012 18:31

Ex Animo har några favoritplatser i sovrummet.

Först har vi ena klätterträdets högsta korg. Där kan hon spana ut på allt som pågår utanför fönstret och gatan,

 


Nästa ställe är praktiskt. Bra att ligga och leka med leksakerna i korgen, där Matte varje dag lägger tillbaka leksakerna i.

 


Sista stället är korgen på det andra klätterträdet. Denna korg är favoritplatsen för både Star, StarGazer och Ex Animo. Så dit är det först till kvarn som gäller. På denna bild är det StarGazer som ligger i den.


 


Önskar er en trevlig vecka

Av Helene Holm - 17 februari 2012 20:03

Ibland så undrar jga hur en stor katt egentligen gör för att "förminska" sig.

Fann idag Star liggandes in  uppslagen CD-box till den CD-bok som jag just nu lyssnar på.

Hon låg inom alla kanter. Tyvärr hann hon resa på sig innan jag hann med med kameran.

Här sitter hon i allafall i den.

Katter är otroliga som kan använda sin kropp som ett "dragspel".

 


Önskar er en skön helg

Av Helene Holm - 15 februari 2012 22:58

I kväll var jag och lyssnade på Annicka Östbergs föreläsning. Otroligt intressant måste jag säga.

Kan verkligen rekomendera att du går och lyssnar på henne om du har möjlighet till det.

Efter föredraget fick hon stående ovationer.

Hon har mycket att berätta och hon är otroligt klarsynt, ödmjuk och besitter en massa kunskaper.

 


Nu skall jag läsa hennes bok och det skall bli väldigt intressant.


Ovido - Quiz & Flashcards