Alla inlägg under november 2013

Av Helene Holm - 30 november 2013 17:05

Idag var vi på Kattens dag på Akvariemiljö.

Bilder på katterna.

 

Ex Animo, S*Biscaya BigPawz Ex Animo, skötte sig jättebra och många ville klappa henne. Både vuxtna och barn.


 

Siamesen Gordon var pratig av sig och mycket kelen och härlig


 

Maine Coonkillen Marshall, S*Tucumans Iguacu, En väldigt fin kille. Lika gammal som Ex Animo.

Detta var första gången för honom att ställas ut. Han skötte det hela galant.


Önskar er alla en skön 1:a Advent och en bra fortsättning på Kattens dagshelgen


Av Helene Holm - 29 november 2013 15:20

Äntligen är min kofta klar. Har virkat mormorsrutor av växtfärgade garnsnuttar.

Sen är det ett svart vanligt yllegarn som jag stickat med.

Så det blev denna kofta    

 

Baksida.


 

Framsida


Önskar er en skön helg

Av Helene Holm - 28 november 2013 13:34

Idag har Song äntligen fått sitt bad.

Kan inte säga att de var uppskattat precis. Hon både skrek och sprattlade.

Så jag blev ordentligt blöt själv.  Men nu är det gjort och nu är det ett bra tag innan näsan bad.

 

Nu ser jag fram emot lördagens vistelse på Akvariemiljö i Gottsunda Centrum. Det är alltid så trevligt att besöka den butiken och de gånger jag varit där , med katt, så har jag fått en massa goda samtal med kattälskande människor.


Önskar er en trevlig helg

Av Helene Holm - 22 november 2013 19:45

Ibland är Matte bara TOPPEN, enligt Gizmo, när hon gör nya leksaker till oss, dvs. MIG.

Gizmo gillar de nya leksakerna och kan inte få nog av dem. Tom. Så pass mycket att han inte kommer när jag häller upp nya torrisar   

Önskar er en skön helg
 

Av Helene Holm - 19 november 2013 16:49

Idag fick jag en hemleverans av torrisar och kattsand.

Så när jag hällt upp torrisarna i fodertunnan och i tunnan som jag har i köket

så samlades alla katterna vid kökstunnan och "festade"  

Mums, mums!!!


Önskar er en trevlig vecka


Av Helene Holm - 16 november 2013 18:48

Star har en studerdag. Måste kolla vad Matte läser och vilka sidor hon är inne på.

Tur för Matte att hon kollar Maine Coonsidorna på Facebook annars Matte........

 

Önskar er en skön helg

Av Helene Holm - 10 november 2013 12:24

Grattis min underbara Star på 7-årsdagen  


Du min första Maine Coon och så hett efterlängtad. Jag bara älskar dig så mycket.

Grattis på din stora dag och må vi få många flera år tillsammans gumman min.

 

Star så typiskt liggandes på något av mina saker   

Av Helene Holm - 8 november 2013 17:03

Idag är det 3 år sedan som jag startade denna blogg.  

Tänk vad tiden går.


I denna blogg är det mest mina katter och min uppfödninga av Maine Cooner som förekommer.

Förutom katterna så har jag textil som en stor hobby. Så en del av mina textila alster har fått komma med under åren.

Men emellanåt förekommer det lite andra inslag av hur vi har det här.


Framtiden

Just nu väntar jag åter på att Song skall behaga börja löpa så jag kan para henne igen. Detta kommer att bli hennes sista kull. Sen skall hon kastreras.

Under nästa år skall jag para Ex Animo med en vacker cremefärgad hane. Hoppas på att få en padda från den kullen att behålla som avelshona. Dessutom planerar jag för att köpa en ny liten avelshona någonstans ifrån. Så just nu håller jag på att titta runt efter en Uppfödare som kan tänkas få en kull där min kommande avelshona skall komma ifrån.

Dessutom planerar jag att ansöka om uppfödartillstånd eftersom det ev. kan komma den dagen när kullarna blir fler.  


Mer info. om framtida planer framöver.


JAg önskar er en trevlig helg



Ovido - Quiz & Flashcards