Alla inlägg den 16 december 2010

Av Helene Holm - 16 december 2010 18:01

En del av er vet att jag är med i en verksamhet för tidigare våldsutsatta kvinnor. Vi träffas och umgås ungefär 1 gång i veckan. Vi har det trevligt tillsammans i ett gamalt underbart hus, som vi nu måste lämna  Men efter Nyår skall vi åka till ett annat vackert hus för våra träffar.  Vi har bara en trevlig dag tillsammans. Äter och fikar, promenerar, solar, badar, handarbetar, sjunger, läser eller vad vi vill. Alltså bara har det mysigt och avkopplande.


Nu i veckan så ringde en person från en verksamhet där det finns både Frisörer, Massörer och Manikyrister. De ville erbjuda oss gratis behandling. De kände att de ville göra något för oss inför julen. Vilket underbart initiativ.

Så idag har jag då fått håret klippt, händerna masserade och insmorda, naglarna filade och till slut lite nagellack på toppen så att säga.

Sen bytte jag rum och fick en ansiktsbehandling med massage. Vad skönt det var.


Jag vill tacka de 5 unga kvinnorna som på sin fritid gjorde detta för oss. Jag och många flera känner oss priviligierade som har fått ta emot era omsorger. Ni har verkligen förgyllt vår dag med er generositet och omsorg.

Skickar ett gäng blommor till er var och en.          


Ovido - Quiz & Flashcards