Alla inlägg under maj 2012

Av Helene Holm - 29 maj 2012 13:45

Idag är kullen 2 veckor. Killarna växer och frodas ordentligt.

De är riktigt runda och goda.

De börjar bli små personligheter.

 

Nakkna


 

Tenson


Önskar er en trevlig vecka

Av Helene Holm - 28 maj 2012 14:22

Här är en liten film innefrån kattungeboet.

Ha en skön vecka
  

Av Helene Holm - 27 maj 2012 15:27

Ex Animo har nu kommit över obehaget av att vara "satt i sele" för att få komma ut.

Nu njuter hon oerhört av att kunna få vara ute.

Naturligtvis kan det vara lite för varmt i solen. Så skuggan kan vara ett skönt alternativt.

   

Speciellt vid trappan brukar det vara skuggigt och det är en plats som Ex Animo funnit en bra plats att ligga på.


Önskar er en bra vecka

Av Helene Holm - 26 maj 2012 14:52

Jag och katterna vill önska er en trevlig Pingst.

Hoppas att ni också får del av detta vackra väder som vi har här just nu.


Idag hörde jag för första gången Tenson fräsa åt mig. Ett tyst litet fräsljud.

Tror inte att han gillade att jag tänkte fota honom och Nakkna.

 

HA en underbart skön helg 

Av Helene Holm - 24 maj 2012 19:44

Lite nya bilder på Nakkna och Tenson. De växer så det knakar om det." Mjölkbaren" är välfylld så deras hungriga magar blir välfyllda ofta.

Nu har de båda öppnat ögonen och genast ändrar de utseende. Tänk vad ett par ögon gör mycket för utseendet.

Här kommer dagens bilder.


Först Nakkna

   


Sedan Tenson

   

    


Önskar en en skön, soligt och varm helg

Av Helene Holm - 23 maj 2012 11:52

Song har nu hållt på att flytta runt ungarna. Än hit, än dit. Mest har hon flyttat ungarna under bosängen. Men eftersom golvet är iskallt där så kan de inte vara där. Även till tunnan i klätterträdet har hon försökt flytta kattungarna. Försökte få henne att acceptera att ligga i korgen på min säng under en filt. Men inte då.

Nu har jag lagt ner bosängens botten på golvet och lagt på några mattor ett liggunderlag och ett underlägg. Har även lagt dit en uppvärmd Snuggelsafe. Så jag hoppas nu att det skall vara tillräckligt varmt för dem.

Sen har jag lagt över en pläd så att det skall bli ännu mörkare därinne. Än så länge verkar det vara acceptabelt.

Hoppas nu att det räcker med ommöbleringar.


Av Helene Holm - 22 maj 2012 13:58

I morse när jag var uppe och gav katterna så såg jag att vi fått besök ute på gräsmattan. Så detta är ju positivt.

3 Igelkottar gick rofyllt omkring och åt. Har aldrig sett 3 stycken här utan 1 i taget.

Försökte ta bilder från mitt sovrumsfönster 


Av Helene Holm - 22 maj 2012 13:53

Idag är kullen 1 vecka. Ännu har de inte öppnat ögonen men det är på G. De har små, små glipor som har börjat öppna sig

Ursäkta dålig bildkvalitet

 

Nakkna


 

Tenson  

De växer och äter massor.



Presentation


Biscaya Bigpawz Katteri

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17 18 19 20
21
22 23 24
25
26 27
28 29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards