Alla inlägg den 23 december 2010

Av Helene Holm - 23 december 2010 10:17

Igår var jag och väninnorna på besök på steninge Slott. Det ligger så vackert där i gnistrande iskall snö.  

   

Vi besökte bla. deras julmarknad. De har den på loftet i ladugården. Där finns en massa hantverk av skiftande slag.Köpte inget där. Trots att frestensen fanns i överflöd.

Men jag köpte lite växter till mitt arrangemang hemma. HAr en Amaryllisknöl som jag ville sätta ihop med lite andra växter i en gamla kopparbunke. Så jag köpte div. växter och en söt liten "julflicka" på pinne.

Tycker det blev ganska så bra. Så nu får detta bli min bordsdekoration i jul och en ersättning för julgran.  

    

Solen sken så vackert genom träden. Men HUA!! så kallt det var. 

Fåglarna hade många kärvar att välja mellan. Det var "full fart" i dem. Det var ett tag sedan jag såg kärvar. Påminner mig och min barndom när vi alltid hade en kärve till fåglarna till jul. Den köptes oftast på julmarknaden på Hembygdsgården.


Skall göra i ordning skinkan och koka knäck idag.


Önskar er alla en skön dag. Sätt på er för det är kallt ute.

    

Presentation


Biscaya Bigpawz Katteri

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10 11 12
13
14
15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards