Alla inlägg under oktober 2011

Av Helene Holm - 31 oktober 2011 12:32

Inget har hänt under natten. Star går runt, äter lite och sover mest.

Har varit vaken mesta tiden inatt så jag känner mig ganska så "mosig".


Skall ta mig en snabbispromenad ute så jag blir lite piggare.

sen är det in och kolla damen igen.

Av Helene Holm - 30 oktober 2011 23:24

Här väntar och väntar jag på att något skall hända.  

Men ännu är det tydligen inte dax.

Undrar om jag skall våga lägga mig överhuvudtaget. 

Bara att vänta och se... 

Av Helene Holm - 29 oktober 2011 23:11

Nu är det snart dax.

Stars stora runda mage gör henne klumpig och hon har svårt med hoppen upp på bord och stolar.

Här är hon i en skön posé med magen vilande på mina nytvättade trasmattor.

Bra avlastning från magens tygnd


Önskar er en skön helg 

Av Helene Holm - 27 oktober 2011 19:28

Nu känns väntan lååång. Star vaggar från sida till sida när hon går. Hon ligger över trösklarna och ändrar liggställning gång efter gång. Tror att hon tycker det är jobbigt nu med den stora magen.

Hon äter små portioner. Ser henne vid matskålen nästan varje timme nu.

Att ligga i Mattes knä eller ligga på min stickning är favoritställena just nu. Närheten verkar mycket viktig.

 

Så här ser fostren ut vid 65 dygn. det sista som händer är att fostren får päls.

Nu är det snart dax för mig att ställa väckarklockan på natten för att kolla henne.

ser fram emot en spännande helg


Önskar er en trevlig helg

Av Helene Holm - 25 oktober 2011 22:08

Vad gör katterna när jag lämnar min stickning på bordet?

Naturligtvis skall den liggas på och nystanet skall man leka med.

Song och Gizmo är alltid lika snabba på att "ta över mitt handarbete" när jag lämnat det utan "övervakning"

 

Men vad gör det. de ser ju ut att ha det så skönt.

Önskar er en trevlig vecka

Av Helene Holm - 22 oktober 2011 18:40

Katterna har en massa okända sovställen/gömställen som man ibland inte hittar eller hittar av en slump.

Idag när jag skulle ta min säck med fleecetyger och lägga undan den så var den "alldeles för tung". Vem låg inte där om inte StarGazer   . Hon låg där så skönt och sov. men hon vaknade när jag ville ta ett kort på henne.

   Hon slutar aldrig att förvåna, min gulletjej. Ständigt så kommer hon med nya infall.


Önskar er en trevlig helg

Av Helene Holm - 21 oktober 2011 13:00

Star har gått upp rejält nu. Vid förrra dräktigheten så låg hon på 5.4 kg vid dag 57. Idag, på dag 57 ligger hon på 5.9 kg. 

Hon har gått upp 1.9 kg redan. Så det är definitivt fler kattungar i magen än förra gången, eller större. men det vet jag inte förrän om en dryg veckan. Den nya Bosängen verkar vara fullt godkänd av henne. Hon sover mycket där.


Så här ser hon ut idag:

     Stor och rund.


Önskar er en trevlig och skön helg

Av Helene Holm - 20 oktober 2011 12:16

StarGazer gillar verkligen att vara ute på balkongen. Det spelar ingen roll vilket väder det är. Är bara balkongdörren öppen så skall hon ut.

Hon njuter i fulla drag.  Här i dagens solsken.

Presentation


Biscaya Bigpawz Katteri

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14 15 16
17 18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards