Alla inlägg under oktober 2012

Av Helene Holm - 26 oktober 2012 21:58

Hemma igen från "äventyret" i Budapest.

En mycket lyckad resa, trots 1 dygns magsjuka. Troligen fick jag någon bacill från Luccas-baded när vi var där.

Det första badet vi var på var i alla fall Szechenyibadet. Där var det skönt.

 

Vi strövade runt, åkte en hel del spårvagnar för att kunna se de ställen vi var intresserad av.

Tack vare Budapestkortet så var ju resandet gratis och en del rabatter på museer. Så ett väl utnyttjat kort gör det lönande.

 

Kjedjebron från Budasidan.

De 3 första dagarna var varma och sköna med temperaturen runt 20-22 grader. Härligt.


Nu gäller det att anpassa sig till den Svenska kalla hösten igen. * Burr**


HA det så bra

Av Helene Holm - 22 oktober 2012 21:57

Jag och vaninnan ar i Budapest. Har ar det varmt och skont.

Idag har vi bla. legat pa Sz`echenyi-Spat ute i en av deras utebassanger.

Underbart skont! Vattentemperaturen ar ungefar runt 38 grader.

Tanka sig att har ar vi 2 timmars  flygresa fran Stockholm och vi gar ute i tunna byxor och tunn

topp.   Harligt med lite "sommarvarme" sa har i oktober.


Ha en bra vecka

Av Helene Holm - 14 oktober 2012 11:37

Gizmo och Song sover ofta tillsammans i min gungstol/deras gungstol.

Hittade dem så här i går kväll.

 


Sen tyckte Star att den nya sovkorgen var utmärkt att sova i.

 


Önskar er en skön fortsättning på helgen


Av Helene Holm - 13 oktober 2012 19:50

Idag var så Ex Animo på UK:s utställning i Jälla.

Efter en skräckfärd på en mycket isig väg med flera läskiga sladdar, där en av dem var våldsam och gick över båda vägbanorna så  anledde vi till Jälla.

Jag är glad att jag insisterade på att Ex Animos bur skulle sättas fast med säkerhetsbältet.

Men sedan gick dagen bara bra. Ex Animo fick sitt första CAC och blev uttagen till NOM. Men blev slagen där.


 


 

Ex Animo hos Olga Sizova


När vi sedan  väntade på Panelen så visade det sig att vi vunnit en kattkorg  

 

Här är Ex Animos Rosett och Kattkorgen som vi vann.


Säger stort GRATTIS till alla BIS-katterna.


Önskar er en skön helg

Av Helene Holm - 11 oktober 2012 11:39

Idag har Ex Animo fåttgenomgå sitt första  utställningsbad.

Hon var så duktig. Bara 1 gång jamade hon och dessutom höll hon sig ganska så still.

Star och Song kämpar tappert under baden så där får jag hålla i ordentligt.

Men som sagt Ex Animo var nästan lugnet själv. Det vara bara föningen som hon inte gillade något vidare.

Brukar försöka föna magen så torr som det går för att undvika "krull". Sen fönar jag svansen och ryggen halvtorra.

Hon har ju ännu inte fått någon fetsvans så hennes päls är jättefin normalt sett.

Hoppas att hon slipper fetsvansen framöver med.

Men nnu hoppas vi på en bra utställningsdag på lördag. Det blir hennes första utställning så det blir spännande.  

Här en bild på en blöt fröken

 

Önskar er en bra dag

Av Helene Holm - 10 oktober 2012 20:10

Idag fick katterna en ny leksak.

Min grannes katter brydde sig inte om den så då fick jag den och den föll genast katterna i smaken.

Jättekul leksak Matte!!

 

Önskar er en bra vecka

Av Helene Holm - 9 oktober 2012 12:02

Gizmo har en förkärlek för att gömma sig på de mest olika platser.

Igår hittade jag honom sovandes i mig garderob.

Han sov därinne under flera timmar.

Han sov så otroligt djupt. Det såg så skönt ut.

 


Önskar er en bra dag

Av Helene Holm - 4 oktober 2012 16:40

Nu har utställnings affichen kommit.

Tycker att den är jättefin.

Välkommna till Utställningen. Jag kommer att vara där med Ex Animo på lördag.


 

Ser fram emot att få träffa er som kommer.



Skapa flashcards