Alla inlägg under juni 2011

Av Helene Holm - 30 juni 2011 23:11

Äntligen så är det nu helt färdig på balkongen.

Katternas nya klätter/lekträd och min hängande stol är på plats.

Nu njuter jag må ni tro.

  Jag är nöjd med katternas lekträd. Katterna verkar vara nöjda de med. Men ännu är det bara StarGazer som tagit sig allra högst upp på trädet.

 Det var jätteskönt att min hängande stol kom upp idag. Invigde den med att äta frukost där. Sen att bara sitta där och gunga och gunga... lyssnande på fåglarnas konserter ..hmmmmm!!!

Av Helene Holm - 28 juni 2011 14:46

  Nu har vi varit ute i värmen alla 5. Jag njuter och katterna söker upp skuggan. Alla katterna har sina egna platser att ligga på. Men alltid i skuggan.

   Star föredrar att ligga i gräset. Eftersom det inte blivit klippt på ett tag så svalkar det säkert skönt.

   StarGazer ligger gärna under grannens bord. Där finns det ju även kryp att smyga på.

Gizmo gillar att ligga framför vår dörr. Det finns säkert en massa intressant att nosa på på min dörrmatta.

  

Song ligger oftast under min stol eller mitt bord. Hon är den att katterna som fortast vill gå in. Hon tål inte värmen speciellt bra. Hon föredrar att vara ute på kvällen istället.


Sen kommer gärna grannflickan och vill leka med katterna.

  Kul att leka med ett grässtrå.


Av Helene Holm - 28 juni 2011 09:54

Idag blir StarGazer och hennes systrar 6 månader gamla. GRATTIS!

Tänk vad tiden går fort. Hon väger 3,4 kg idag. 200 gram mer än sin mor och 400 gram under sin halvsyster Song vid samma ålder. det skall bli intressant att se var hon landar i vikt.

  StarGazer älskar att vara på balkongen och hon skulle nog vilja sova där på natten med. Men ännu vågar jag inte ha henne där nattetid. Lite med tanke på att hon kan vara ganska så vild när hon skall undersöka det som finns där.


Idag är det soligt och vackert. Så katterna skall snart få gå ut i koppel. De njuter av utevistelserna på olika sätt. Star och Gizmo ligger gärna och myser. Song vill ligga nära mig, gärna under min stol eller bordet. StarGazer far runt som ett studtsboll från insekt till insekt. Det ser så roligt ut.


Hoppas att ni får en bra dag.

Av Helene Holm - 26 juni 2011 17:17

Star låter som om jag skulle misshandla henne nu när hon löper.

Det är ovanligt att hon löper på sommaren. Men det kan ju vara pga att det varit svalare väder just nu.


Hon gillar att sitta i stentrappan och yla.Det ekar väldigt och hörs ut ordentligt. Tur att jag har så förstående grannar. 


I går kväll fick hon jättespatt. Hon lindade in sig i min pyjamas och vred sig varv på varv.  Plöjde som en plogbil genom tyget. Det såg roligt ut måste jag säga. Denna bild ger inte rättvisa åt hennes attack på min pyjamas men säger en del i allafall.

  Roligt verkade hon ha det i allafall. Har inte sett det beteendet på henne tidigare när hon löpt.


Hoppas att helgen varit bra för er.

Av Helene Holm - 25 juni 2011 19:32

Både idag och igår har jag jobbat med katternas balkongträd. Det är mera jobb än man tror. Jag skall köpa lite mera sisalrep och linda på några ställen till men sedan skall det hela vara klart.

Köpte ett par Ampelliljor som jag hängt intill övre boet.


Här kommer lite bildbevis.

  Här ser ni hur det blev.Lite svårt att få med allt pga avståndet.

  StarGazer var först ut att ta sig upp på det högsta boet. Hon smaskade gott på Ampelliljorna som jag satt upp intill.

Hon verkar trivas där.

Av Helene Holm - 24 juni 2011 18:42

Idag har jag kunnat sitta ute med katterna i band. Det har varit en händelserik dag för dem med olika möten och intressanta saker som hänt.

Det första som hände var att katterna träffade Sanja, grannens stoar svarta hund. Här är det Star som hälsar på Sanja.   Trots att Sanja är ganska så stor så verkar det inte som om katterna bryr sig om det.

  Sen träffade StarGazer Mimmi. Hon bor i huset mitt över gatan. Mimmi var ganska så rädd av sig så hon sökte skydd hos sin husse.


Sen har jag äntligen kommit mig för med att få ordning på det träd som skall stå på balkongen och som skall göras i ordning för katterna. Trädet har blivit kapat till rätt höjd, en platta har spikats fast så det står någorlunda stadigt. Sen har jag sågat till grenarna så det skall gå att fästa hyllor etc. på dem.

  Nu står det på balkongen och väntar på att jag skall sätta fast det i väggen och sedan göra i ordning det. Skall linda sisalrep rundt bitar av stammen, det skall bli ett "bo" nästan högst upp och sedan skall det bli lite stegar och någon till hylla på det. Allt för att katterna skall ha ett bra ställe att vila  och spana från. Det kommer nya bilder allt eftersom det blir färdigt.


Jag och katterna önskar er en skön Midsommarhelg


Av Helene Holm - 21 juni 2011 18:49

Idag har jag anmält lilla StarGazer till Scandinavian Winner i september.

Hade tänkt ta med Song, och hon är kvalificerad. MEN eftersom hon så uppenbart inte gillar utställningar så får hon slippa. Vill inte tvinga henne att må dåligt.

Så nu hoppas jag på att StarGazer skall få sin sista EX1:a i Borlänge så att hon blir kvalificerad.

Ser fram emot att få var med på denna utställning. Det är ju inte ofta som den är i närheten. Så nu när den skall vara i stan så vill jag ju naturligtvis vara med där.




Av Helene Holm - 18 juni 2011 22:40

Varför hade jag inte kameran med mig ut för idag???????

Det finns situationer man så gärna skulle vilja fånga på bild.. och då har man inte kameran med sig.


Jag var ute med alla 4:a katterna idag på gräsmattan utanför huset.

StarGazer jagade insekter som vanligt och hoppade mellan fynden om och om igen. Plötsligt kommer kompisen ut med Sanja, hunden jag har kort på längre ner. Sanja kommer fram och börjar nosa på Gizmo, de känner varandra sedan gammalt. Inget konstigt där inte.

Sen får StarGazer syn på Sanja och går helt frimodigt fram till henne och de nosar på varandra. Sen lägger sig StarGazerner  framför Sanja och bara tittar på henne. Sanja försöker att få igång StarGazer att leka. Men trots att Sanja är stor och hoppar runt så blir inte StarGazer rädd utan ligger kvar där en bra stund helt lugnt.


Det var så härligt att se denna modiga lilal kattunge möta den stora Sanja och inte vara ett dugg rädd för henne.

det akn man kalla MOD. Även om Sanja inte är ett dugg farlig eller vill jaga katter så kunde ju inte StarGazer veta det.


Men varför hade jag inte kameran med mig??? Kom mig inte ens för med att plocka upp mobilen och försöka plåta eller spela in det hela.


Hoppas att ni får en bra helg

Presentation


Biscaya Bigpawz Katteri

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7
8
9
10 11 12
13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards