Alla inlägg den 19 december 2010

Av Helene Holm - 19 december 2010 19:34

Nu har kompisen  och jag stått på vår sista marknad för i år. Nu känns det skönt att få stoppa undan grejorna och bara VILA. För slitigt är det. Men vi skulle inte klara det utan varandras hjälp.

Vi trivs och har roligt. Trevligt att få träffa människor. Det ger mycket socialt.

Vi pysslar i vår egen takt under året för att ha saker att sälja, främst till jul. Marknaderna annars under året är inte så många. Kanske 3-4:a stycken. Sen är det några i december. Men det räcker bra så.


Nu ser jag fram emot en spännande vecka. Kompisen kommer på tisdag och vi skall då "göra stan". Sen skall jag på lunch på Steningen Slott på onsdag med vänner. Därefter blir det lite julstök, tror jag. För att om 1 veckan så väntas det kattungar. Så lite förberedelser inför nedkomsten skall jag också göra. men det mesta är färdigt redan.


Igår , när jag veckovägde Star så vägde hon 100 gr. mera än förra dräktigheten vid samma tid. Så detta skall bli spännande att få se antalet kattungar. Rund är hon och rundare blir hon.


Önskar er alla en trevlig kväll och ny vecka.

Ovido - Quiz & Flashcards