Alla inlägg den 10 december 2010

Av Helene Holm - 10 december 2010 11:54

Ännu en gång har jag "plågat" Song. Hon har fått genomlida ytterligare ett bad. Denna gång vätte hon ner mig ännu mera än häromdagen. Kanske en "hämd" vad vet jag.

Hon ligger just nu och slickar sig i den tilltänka bokorgen.

Fönade henne både på rygg och mage idag. Hon måste ju vara helt torr i morgon eftersom hon skall ut och resa. Så om det är dte minsta blött ikväll så får jag föna henne lite till. Hoppas att jag slipper.


Nu skall väl damen vara ordentligt badad inför helgens utställning i Sollentuna. Nu hoppas jag på bra bedömningar och någon rosett, kanske ...

Har funderingar på att låta en assistent visa henne eftersom ajg ha så ont i min vänstra arm. Vissa lägen är hemska och smärtar väldigt medans andra lägen är smärtfria. Så jag får se hur jag gör och hur det känns i armen i morgon.


Annars skiner solen så vacket här idag. Men det blir ingen tur ut eftersom jag måste stryka burkläderna, städa av lite och även hinna klippa till lite flera halvvantar att brodera på.

Skall väl hälsa på min granne bara en liten stund. Det var ett tag sedan. Så vi fikar kanske ihop och pratar bort en stund.


Hoppas att ni alla får en trevlig helg och en bra avslut på veckan.

Av Helene Holm - 10 december 2010 00:08

Ibalnd kan man fundera på vad ens söta gulliga katter plötsligt kan förvandlas till  . Man kan ju undra ibland vad man har här hemma.

Ett vilddjur, ett monster eller vad????????

  

Normalt är hon ju så jättesöt, enligt en partisk Matte då  Så HUR kunde hon fövandlas så inför min kamera??  

Kanske i lekens vilda virvlar så kan det bli så. De är ju egentligen rovdjur. Men det tänker mna ju egentligen inte på förrän man ser en sådan "monsterbild"  

Ovido - Quiz & Flashcards