Alla inlägg under augusti 2012

Av Helene Holm - 14 augusti 2012 15:25

 Song har nu tagit revanch efter sitt modersskap.

Dels konkurrerar hon nu med sin mor om den sköna korgen i klätterträdet.


Sen njuter hon numera av att kunna gå ut och nosa runt i rabatterna, här tillsammans med Star.

 

Hon njuter i fulla drag av sin"frihet"

 


Nackdelen är allt som fastnar i hennes päls.


Önskar er en skön dag


Av Helene Holm - 10 augusti 2012 09:51

Tystnaden har lagt sig här hemma. Tyst, tyst...inga busande springande kattungar.

Vilken skillnad det är.

När jag nu sitter här vid datorn och skriver så omringas jag av alla 4:a katterna.


 

Song, Gizmo och Star på klätterträdet bredvid mig och..


 

Ex Animo liggandes bakom mig på sängen.


Tänk att jag redan saknar dessa små kattungetassar som sprang och sprang runt här och busade. De flyttade ju bara för ett par dagar sedan.

Så nu är det dax att börja planera för nästa parning och nästa kull med kattungar.

Längtar så efter nästa kull.


Har bestämt mig för att behålla Ex Animo för ev. framtida avel. Skall göra HCM-DNA-testet nästa vecka och sedan i jan.-feb-13 är det dax för HCM- och HD- testerna på Ulltuna.

Ex Animo är redan en mycket stor dam. Hon är dryga 9:o månader gamal och väger redan 4,2 kg. Hon har en bra benstomme, tät och kraftig päls och en underbar "dammvippa" till svans. Skall anmäla henne till UK:s klubbutställning i okt. så får jag se hur det går för henne där.


Önskar er en skön helg

Av Helene Holm - 9 augusti 2012 11:09

Tenson har börjat att aklimaticera sig hos sina nya familj. Han pratar mycket och har gjort sig hemmastadd i deras säng.     

Hans nya kattkompisar är väl inte så pigga på den nyalilla  krabaten. Men det löser sig så småningom.


Så det verkar som om killarna börjat komma tillrätta hos sina nya familjer.


Önskar er en bra dag

Av Helene Holm - 8 augusti 2012 08:59

I Går flyttade Tenson och Nakkna.

 

En sista roliga lekstund tillsammans.


Nakkna har nu flyttat till en familj på Åland. Han har  nya kompisar där.

Fick rapport att resan gått bra med endast lite illamående på vägen till båten.

Han hade i går kväll funnit sig väl tillrätta i sin nya familj.

   


Tenson åkte senare på dagen till Gotland där han får nya kattvänner med.

Har inget hör än om resan. Men familjen kom ju hem till sig sent i natt så jag

får besked senare.

   


Lycka till nu killar och ha det så bra i era nya familjer. Jag vet att ni kommer att få det väldigt bra hos era nya "slavar"

Nospuss på er från er uppfödarMatte, mamma Song, mormor Star, halvmoster Ex Animo och lekkompisen Gizmo

Av Helene Holm - 4 augusti 2012 22:18

   Har idag tagit en massa bilder på mina katter idag.


Först bilder på Tenson:

 

Tenson i klätterträdet.

Tenson och Gizmo i klätterträdet.


 

Tenson hjälper mig att hålla ordning på recepten.


Bilder på Nakkna

 

Nakkna i lektagen


 

Nakkna med lååååång tunga.


 

Nakkna vilar på klätterträdet


Önskar er en bra helg


Av Helene Holm - 2 augusti 2012 21:24

Har idag tagit en massa bilder på kattungarna.

Börjar med Tenson.

 

Tenson sover på min säng

 

Tenson gillar att sova bredvid Gizmo

 

Slicka sig ren är viktigt

 

Tjena visst är jag fin?

 

Nu kommer bilder på brorsan Nakkna.


 

Även Nakkna gillar att sova nära Gizmo.

    

Visst är jag söt när jag sover?

 

Gäääääässsspppppppppppppppppppppp!!!!!! Är bara sååå trött

 

Bara såååå trött....

 

Nej nu måste jag bara få soooooova.......


Önskar er en bra dag


Ovido - Quiz & Flashcards