Direktlänk till inlägg 3 februari 2012

Dagen efter den stora flytten

Av Helene Holm - 3 februari 2012 18:22

  I går gick  Ex Animo och letade efter sina syskon. Hon pep och jamade en hel del. Så hon fick en massa mera uppmärksamhet av både mig och de andra katterna.

Mamma Star verkar inte bry sig om ungarna som flyttat.

I natt har jag haft en vrååålspinnande Ex Animo i sängen. Har väl aldrig hört henne spinna så högt och mycket förrut. Så nu är Matte poppis.
Idag tar hon det hela med ett mera jämnmod. Men jag pysslar mera med henne än vanligt.

Igår beställde jag varor från danska Zooplus. betalade genom överföring och fick idag reda på att den danska banken tog 40 DK. Kr för " besväret" så det fattas 40 :- för min order. Det hade ju varit bra med den upplysningen i texten om överföring på deras sida.   Så då var jag tvungen att ytesluta en leksak till katterna. Så den får jag beställa nästa gång. Det var det negativ. Det positiva är att det enligt deras sida skall ta 5-7 dagar innan de kan registrera en överföring. Men min blev då registrerad idag. Så det gick ju jättefort. Så nu väntar jag mina varor om 2-5 arbetsdagar det skall bli spännande.


Önskar er en skön helg allihopa

 
 
Ingen bild

Mia

4 februari 2012 02:32

Stackars Ex Animo..samtidigt tur för henne att hon har en sån fin matte som tar extra hand om henne nu när Leo och Ultima och Regina har flyttat. Leo och Ultima var väldigt fundersamma vart dom hade kommit någonstans när vi kom hem. Båda två gick omkring och jamade och pep lie grann och luktade på allt nytt runt omkring dem. Men de har sovit och ätit och gått på lådan och busat massor...så någon större fara verkar det inte vara i alla fall. Jag vaknade klockan 06 i morse av att bägge två lekte med mina tår =O)

Ha det gott,
och trevlig helg på er med

 
Helen

Helen

4 februari 2012 21:10

Det är har varit underbart att följa din blogg om kattungarnas uppväxt och titta på alla fina bilder på kattungarna. Tiden går fort så fort. Mina kattungar har hunnit bli 3 veckor och de känns som de utvecklas för varje dygn som går. Jag ska snart börja vänja dem vid lite riktig mat och introducera sandlådan. Det kommer bli spännande både för dom och mig :-)
/helen

http://www.mainehappys.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helene Holm - 23 november 2014 17:23

Emer växer och mår bra. Hon börjar bli en stor flicka nu på 2.6 kg. För att vara en Foundationkatt så är det en mycket bra vikt.   Hon är en yrhätta som verkligen  har mycket spring i tassarna och en massa hyss för sig.     Önskar er al...

Av Helene Holm - 12 september 2014 20:44

I går flög jag till Dublin för att hämta hem min, förhoppningsvis, nya avelshona. Hon är en  Foundation 3 katt. Ett helt underbart temperament har hon. En spinnmaskin som heter duga. Bara så underbart mysig. Nu är det några veckors karantän f...

Av Helene Holm - 19 augusti 2014 10:05

Jättegrattis min underbara GIZMO som blir 10 år idag. Hip Hip Huraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!   Detta firas med massor av räkor. Gizmos absoluta favoritkäk.   Naturligtvis fick Ex Animo lite räker hon med. Tyvärr kan inte Song delta eft...

Av Helene Holm - 10 augusti 2014 17:22


Det kan ju verka vara lite "bakvänt" så här års och i denna värme. Men nu har jag äntligen fått mina Minnetonkastövlar. Har titta och trånat efter dem i flera år. Men nu så blev det av att köpa dem. Så i vinter skall jag absolut inte frysa om föt...

Av Helene Holm - 10 augusti 2014 17:08

I helgen tog kompisen och jag en tur till Helsingfors. Härligt väder och vi kunde sitta på däck  både på morgon och kväll.   Lite mörka skyar över havet. Troligen från den stora skogsbranden     Ett stopp i Mariehamn     Grönsaks...

Ovido - Quiz & Flashcards