Alla inlägg under augusti 2011

Av Helene Holm - 31 augusti 2011 19:43

Star är nu hemma igen efter sin amore med Brian.

Så nu börjar den stora väntan..... till dag 19.. och för att få reda på om hon är dräktig.

Förra året kunde jag se redan dag 15 att hennes spenar var rosa-röda. Får se hur det går i år.


Annars är det lugnt i katteriet. Det har varit ovanligt tyst nu medans Star varit borta. Undrar om lugnet fortsätter eller om Star sätter igång och styr igen. Än så länge verkar hon vilja ta igen sömnen.

Får se hur det går...

Av Helene Holm - 29 augusti 2011 12:07

Vad det är tyst och stilla nu när Star är borta på parning. Det märks så väl att det är HON som bestämmer här i kattflocken.

Pratade med hankattsägaren igår och hon har sett flera parningar. Så jag hämtar hem henne idag eller i morgon. Det skall bli skönt att få tillbaka min Stjärna. Saknar henne så.

 

 Men så skall det ju komma småttingar sen, hoppas jag. Så jag får stå ut den tid det tar.

Önskar er en bra vecka

Av Helene Holm - 26 augusti 2011 19:37

Star är nu på date med Brian. Brian är en vacker MCO-hane som pratar en massa, i allafall mens jag var där.

Hoppas nu att de finner varandra och att dte går bra. Star är den första hona som Brian detar så jag hoppas att han vet hur han skall göra. 

Nu väntar jag med spänning på att få höra hur det går för dem, orolig Matte som man är.

Lycka till ungdomar !

Av Helene Holm - 25 augusti 2011 20:25

Nu har star börjat "sjunga". Så nu inväntar jag att hon skall börja löpa ordentligt. Sen skall hon få träffa vackra Brian West till helgen.

  Det skall bli roligt med kattungar i huset igen. Saknar dem när det är "kattungefritt".

 Det är verkligen en upplevelse med kattungar. Ingen gång är den andre lik. Star har haft lätta förlossningar och allt har gått bra varje gång. Så jag hoppas att det skall gå bra även denna gång. Detta blir hennes sista kull. skall kastrera henne i januari sedan ungarna flyttat.

Lycka till nu gumman och charma Brian ordentligt nu.  

Av Helene Holm - 24 augusti 2011 17:12

StarGazer skall ställas ut på Scandinavian Winner om 3 veckor.

Eftersom det är Nordens största utställning och väldigt speciell så vill jag ha ett nytt burskynke.

Det skall spegla de Svenska färgerna och vara lite "extra".

Så nu är det bara småsaker som är kvar att göra.

Så här ser det ut nu. ett Pärlbroderat Burskynke.

  Hoppas nu att det ser bra ut färdiguppsatt med.

Skynket är gult och till toalådan blir det ett blått överdrag.


Önskar er en bra dag

Av Helene Holm - 22 augusti 2011 20:24

Fick syn på denna söta väckarklocka i en butik i Centrum.

Lite av barnklocka över den, det medges. Men jag tycker den är söt.


Dessutom så har min vanliga klocka slutat ringa vid väckning. Så det behövs en ny.

  Visst är den söt?

Av Helene Holm - 22 augusti 2011 20:21

StarGazer jagar insekterna på balkongen på kvällarna. Vanligtvis så sitter hon på balkongdörren och spanar efter dem.

  Det är lätt att få tag i de som flyger in genom dörren och även dem som samlas vid fönsterbelysningen.

Av Helene Holm - 20 augusti 2011 18:26

Idag fick jag lite nya bilder på WindTurner, kallad Windis

 

Hon har blivit så stor och fin.

Alla bilderna är tagna av Annika Karlholm  

Med på bilden är även kattkompisen Arto.

Presentation


Biscaya Bigpawz Katteri

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards