Alla inlägg under mars 2011

Av Helene Holm - 18 mars 2011 17:16

   Jag har idag blivit godkänd på PawPeds G1-kurs. Det känns jätteroligt.

Nu ser jag fram emot nästa kurs som är mera inriktad på avel. Skall anmäla mig idag. Sen brukar man få vänta ett tag innan en kurs sätter igång.


Av Helene Holm - 15 mars 2011 10:32

Gizmo och Star har börjat vilja gå ut. Speciellt nu när det är fina soliga dagar. De sitter gärna på trappen och spanar in omgivningarna.

  

  

Sen finns det ju massor att nosa på med. Mycket spännande dofetr så här års från andra katter som patrullerar av området.


  

Jag och katterna önskar er en bra dag.

Av Helene Holm - 15 mars 2011 10:26

Idag blir kattungarna 11 veckor. Snart skall de flytta till sina nya hem.

Det kommer att bli tomt efter dem. Här kommer lite nya bilder på dem.

StormRider


   

StarGazer


NightWatcher


    

WindTurner


Av Helene Holm - 12 mars 2011 20:56


  

Gizmo bara älskar att vara ute, när det inte är snö och kallt vill säga. Nu finns det lite barmark som han kan gå på och några grässtrån att smaska på.

  

Sen finns det en massa intressanta dofter att lukta på.  Man vet aldrig vad det kan vara för intressant han hittar.

Gizmo försöker få ut mig flera gånger varje dag nu. HAn längtar säkert till den dag då snön är borta och han kan få springa på gräsmattan framför huset. Jaga fjärilar och småkryp eller bara ligga bland buskar och blommor och mysa.

Hans Matte längtar också efter våren och det gröna gräset. Snart så gubben så kan vi vara ute lääääääänge


Av Helene Holm - 11 mars 2011 09:52

Igår fick jag ett mail som talade om att Songs höfter är normal/normal  Jättehärligt!


Nu skall jag skicka in HCM-gentestet till USA för att få reda på hur det ser ut där. Är hon sedan OK på det så kan jag börja leta hane till henne på allvar. Har tittat runt en massa men ändå inte hittat "den där" hanen som jag skulle vilja ha. Även om jag har 2 bra kandidater som jag funderar emellan. Men jag kan ju para henne nästa gång med "den där hanen" om jag hittar honom vill säga.  


Annars är det ett fasligt spring här just nu. Vågar knappt röra på fötterna av rädsla för att jag skall trampa på någon av kattungarna.

Men de är helt underbara allihopa.

Av Helene Holm - 10 mars 2011 17:32

Song har fått ett sår på ena sidan av kinden. Hon låter det tyvärr inte vara utan river upp det gång på gång. Så idag var jag tvungen att tillverka en tratt och sätta den på henne. Inget skoj alls. Hon ser så bedrövad ut. Hoppas nu att såret får läka ordentligt så jag snart kan ta bort tratten. Hon skall ju på utställning om 2 veckor och då måste det ju vara läkt. 


Sen har jag sänt in de sista uppgifterna till PawPeds G1-kurs. Så nu hoppas jag att jag blir godkänd och snart får min rosett. Vi hade det sista chatmötet igårkväll. Detr har varit en enormt lärorik kurs. Så nu ser jag fram emot att kunna få anmäla mig till G2-kursen som tar upp mera om uppfödning och avel. 

Av Helene Holm - 9 mars 2011 17:16

Underbara StarGazer har en mycket speciell plats som hon älskar att ligga på. Min DATOR.

Hon har den där äganderättsminen när hon ligger där. Hon vet ju att hon inte får det. MEN hon struntar helt i vad jag säger. Se bara på henne så får ni se.

  

Mysigt och varmt att ligga här. Min favoritplats..mmm

  

MATTE du VÅGAR INTE RÖRA MIG!! Det här är MIN plats. Våga bara inte flytta på mig. mrrrrrrr!!!!


OM jag ändå skulle flytta henne så är hon straxt tillbaka igen.

 

Nu SOVER jag så nu rör du mig INTE Matte. Du ser väl hur bra mamma h jag sover?


Hon är så go denna jänta.

Av Helene Holm - 8 mars 2011 09:50

Kattungarna växer och de har en massa spring i tassarna från morgon till kväll, och delar av natten. Så mycket energi de har.

De klarade av gårdagens oljud av bilandet under min säng. Men sedan så lekte de runt igen. Nu är det inte så häftiga oljud idag så det skall nog gå bra. Men det skall bli skönt att få det klart.

Tyvärr så får jag inte de tapeter jag ville utan killarna måste "hålla sig till kollektionen". Det är tråkigt att de tagit fram så trista färger. Nu skall man ha det så här i 20 år till innan det blir stambyte.


Nåväl här är nu dagens bilder på kattungarna


WindTurner 

 

StormRider 

       

NightWatcher

  

StarGazer

Ovido - Quiz & Flashcards