Alla inlägg den 12 juni 2014

Av Helene Holm - 12 juni 2014 15:52

Idag har jag varit hos optikern och provat ut starkare glas...igen.... Skulle man inte få bättre syn när man blir äldre???

Nåväl när jag tog av mig mina glasögon för att lägga ifrån mig dem inför undersökningen gick de sönder.  Det var mitt eget fel. La dem på en kant, som jag inte såg lutade eftersom jag inte hade glasögonen på mig. Vips for de i golvet och sprack  Tänkte att det var väl därför jag behövde ett par nya då.

Döm av min förvåning när Optikern säger att de bjuder på bågarna eftersom mina glasögon gick sönder. Blev väldigt förvånad. Det var ju mitt eget fel att de gick sönder. Men han insisterade på att jag inte skulle behöva betala för dem. Så jag tackade och tog emot. Bågarna kostar 1700:- Så det blev ett extra plus i kassan. Fast glasen och arbetet kostar ju en massa i allafall *pust*.

Optikern limmade ihop mina glasögon så de är användbara fortfarande.  En mycket trevlig optiker.

 


Nej nu skall här drickas kaffe på balkongen

Önskar er en bra dag

Ovido - Quiz & Flashcards