Alla inlägg den 5 april 2012

Av Helene Holm - 5 april 2012 15:16

Idag flyttade StarGazer till sin nya familj i Tumba.

Hon kommer att få en Ragdollhona till sällskap och en underbart trevlig Matte som "slav"  

Lycka till nu sötnosen min och ha det så trevligt med alla nya bekantskaper som du kommer att få träffa.

Jag tror att du kommer att få det jättebra i ditt nya hem.

 





Av Helene Holm - 5 april 2012 10:36

Igår blev min dubbelvävda nya köksmatta färdigvävd. Den är 125X200cm stor och kommer att passa bra i mitt nya kök.

Ännu vet jag inte när målarna kommer men det blir nog ganska så snart, om det stämmer vad de sa på områdeskontoret när jag beställde omtapetseringen.


Mattan är dubbelvävd vilket innebär att den ser olika ut på fram och baksida. Där jag vävt vitt på framsidan är det blått på baksidan och v.v Det gör det ju lite roligare att kunna vända mattan och få lite andra uttryck. Alltså 2 mattor i en.  

Så här ser de olika sidorna ut.

 


 


Nu skall jag bara göra en orientalisk fläta på kanterna.


Önskar en en skön Påskhelg

Ovido - Quiz & Flashcards