Alla inlägg under januari 2012

Av Helene Holm - 2 januari 2012 13:10

Ex Animo är en jättego tjej. Hon älskar att ligga i min säng på natten.

Hon kommer ofta och möter mig vid dörren när jag kommer till sovrummet och försöker smita ut ur rummet.

Dessutom är mina inneskor jätteroliga att leka med. De ligger oftast under sängen på morgonen.

Sen gillar hon att ligga på min ena axel när jag sitter vid datorn eller så ligger hon på ryggstödet på stolen.

 

MEN så fort jag reser mig så lägger hon sig på den nu uppvärmda sitsen precis som de stora katterna gör.

Så hon har redan lärt sig en "ovana".

 


Önskar er en bra dag

Av Helene Holm - 1 januari 2012 17:04

Hoppas att ni alla mår bra så här på det nya årets första dag.


Nyårsnattens fyrverkerier oroade inte kattungarna utan de lekte och lekten under det västa smällandet. Man vet ju inte hur de skall reagera på dessa kanonader av ljud och ljus.

Gizmo kan sitta i fönstret och titta på hela härligheten medans Star och Song inte riktigt gillar det hela. Men de gömmer sig inte i allafall. StarGazer sov igenom allt. Så i år har det varit ganska så lugnt när det smällde som värst.

Jag hade en husishona som alltid gick och gömde sig när det smällde. Det blev bara värre och värre år från år. Så henne var jag till slut tvungen att medicinera för att hon skulle må bättre under Nyårsafton. Det är synd om alla djur som är rädda för smällare och raketer. De lider i det tysta och skulle må bra av att få vara ute på landet i tystnaden en sådan här natt.

Läste en gång om en man som hade en mycket skotträdd hund. Han körde alltid ut i skogen på Nyårsafton. De tillbringade många timmar där med matsäck och promender. Värst var när det var riktigt kallt. Så till slut  skaffade han sig en husvagn och for iväg med den till obebodda trakter på Nyårsafton, allt för att de skulle kunna ha det bekvämare och varmare.


Annars har jag tagit mig en vilostund idag med alla kattungarna liggandes på och bredvid mig i sängen. Kommer att sakna den mysfaktorn när ungarna flyttat.


Nu löper både Star och StarGazer. Men Song, som jag vill skall löpa, är tyst som en mus. Får se när hon kommer igång. Men det är ju bara att vänta och vänta.

 Har testat med Masterpets dunderkur, Det är kanske det som fått de andra att löpa men som sagt inte Song som jag vill ha igång. Bara att vänta då...

  

Ultima och Salve Regina uppe på min sovrumsdörr. Det är ju sååå spännande att vara så högt uppe.


Ha en trevlig och bra ny vecka och jag önskar er allt gott detta nya år.


Ovido - Quiz & Flashcards