Alla inlägg under december 2011

Av Helene Holm - 11 december 2011 09:17

Igårkväll startade den första rymningen.

Det var Ex Animo som helt sonicka klättrade upp på kattungehagens nät och tog sig upp till kanten. Mäkta stolt över sin bedrift satt hon där och "log" åt mig.


  Titta vad jag kan Matte...


 

Bara att häva sig upp så är jag snart ute...


Visst är jag  duktig Matte?


När jag sedan plockade upp henne från kanten så la hon sig så förnöjt på min axel och började titta på omvärlden därifrån. Hon är nästan en "kopia" av StarGazer i samma ålder. Hon är den av kattungarna som mest söker närhet. så jag skulle tro att hon blir lika mysig och go som StarGazer är.


Jag önskar er en skön söndag.

Själv skall jag på JulMarknad i Håga By


Av Helene Holm - 9 december 2011 18:27

  En liten videosnutt från kattungehagen. Klicka på filmen så startar den

Av Helene Holm - 9 december 2011 11:20

Nu har Unos sed Leo blivit tingad. Han kommer att flytta till en barnfamilj här i Uppsala.

Han kommer med all säkerhet att bli ordentligt bortskämd, men det är ju så det skall vara.

 


Nu återstår det bara att försöka få Leo att fatta att det är bra att äta annat än mammas mjölk. Tjejerna äter glatt från matfatet. Men Leo vägrar. Testade idag med Creme Fraich. Men den var väl inte så jättegod den heller, enligt honom. Tjejerna däremot blev helvilda och slickade i sig godsakerna med glädje. Hade blandat  köttfärs med C.F. Men det finns annat att fresta honom med. Skall köpa lite kyckling till dem och mixa och blanda med RC:s babymilk. Om inget annat hjälper så får jag köpa Hills A/D som skall vara oemotståndligt enligt andra uppfödare.


Önskar er en trevlig helg

Av Helene Holm - 7 december 2011 11:49

Nu börjar ungarna bli stora. Tjejerna äter gärna från fat med Unos vill bli matat och på sin höjd slicka mina fingrar. Men det är nog fortfarande mammas mjölk som han gillar bäst. För när det är dax för mat så sprattlar han som en sprattelgubbe och skall ner från mitt knä och ner till mamma. Det kanske blir en ytterst bortskämd liten man det där .

Annars så har lekarna börjat på allvar och de brottas en hel del och jagar mammas och varandras svansar.

De är otroligt charmiga nu.


Här är veckans bilder:


Unos sed Leo

 


Salve Regina

 


Ultima

  

 

Ex Animo

Jag önskar er en fortsatt bra vecka 

 

Av Helene Holm - 5 december 2011 16:46

Regina har idag blivit tingad och skall flytta till Österfärnebo i slutet av januari 2012.

 

Av Helene Holm - 4 december 2011 23:07

  Nu accepterar star att Song är inne i kattungehagen och "passar" ungarna

Song går in för uppgiften med stort allvar. Hon slickar ungarna och låter dem "dia" henne.

Precis på samma sätt som vid den förra kullen. Star låter henne "öva" sig på modersrollen.

 

Här slickas Uno sed Leo ren.


 

Sen lite "allmän" passning av småttingarna. Visst ser hon ut att ta uppgiften på stort allvar  


 


Till sist en liten "söt" bild på Uno sed Leo.


Önskar er alla en bra och trevlig vecka

Av Helene Holm - 3 december 2011 20:10

Idag hoppade starGazer in i kattungehagen för första gången för att hälsa på småttingarna.

mycket försiktigt nosade hon på dem.

Mamma Star låg utanför och tittade så att inget otillbörligt händer

StarGazer och Salve Regina nosar på varandra 


 

  Här med Ultima med.

Av Helene Holm - 2 december 2011 19:49

Det är så roligt att se hur kattungarna börjar leka med varandra. De jagar och klättrar, de sprätter runt havregrynen i toalådan och jagar varandras svansar.

Med andra ord de är som kattungar skall vara.

Här är det Salve Regina och Unos sed Leo som sprätter ut havregrynsflingor från toalådan


 

Ex Animo som "herre på täppan" och Ultima som försöker få ner henne.


Önskar er en trevlig helg  


Presentation


Biscaya Bigpawz Katteri

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards