Alla inlägg den 21 november 2011

Av Helene Holm - 21 november 2011 18:15

Skall försöka dokumentera kattungarnas uppväxt med lite videoklipp några dagar i veckan.

Så här kommer det första.

Ursäkta kvaliten. Detta är mitt första försök. men jag hoppas på att det skall bli bättre vad det lider.


 

Av Helene Holm - 21 november 2011 14:55

Ofta brukar man säga att någon är en "apekatta" , oftast ett barn som spelar teater för sig själv och andra.

Men jag undrar om jag fått en levandes "Apekatta" här hemma.

Naturligtvis är det StarGazer igen.


Jag har 2 draperier hängades uppe, en vävd av mig och en vävd av min mor. De är ganska så kraftiga så de är "klättervänliga".

Nu har StarGazer fått för sig att klättra upp på det ena draperiet, som hänger bakom en bokhylla. Sen krånglar hon sig mellan utrymmet och upp på bokhyllan på andra sidan.

Hon ser bara för härlig ut.

   

Här börjar hon klättringen uppför draperiet.


 

Nu är hon uppe


 

Nu tar hon sig till mellanrummet under fönstret, för att kunna komma under och fram och upp på bokhyllan.


 


Här har hon klämt sig igenom och sitter högst uppe på bokhyllan och slickar pälsen i ordning. Hon är en verklig "Apekatta"  

Ovido - Quiz & Flashcards