Alla inlägg den 10 november 2011

Av Helene Holm - 10 november 2011 15:37

Idag för 5 år sedan föddes min underbara stjärna S*Dream Sky Biscaya.


Min lycka var oändligt stor när jag hittade henne hos hennes uppfödare.

Äntligen så skulle jag få köpa en underbar Maine Coon-flicka.


När jag såg en Maine Coon för första gången i Stockholm så var jag fast. Det var den enda Maine Coonen på utställningen och jag gick till buren gång på gång. Kunde inte se mig mätt på den underbara svart tabby katten, minns inte idag om det var en hona eller hane. men beslutet togs där och då. Jag skulle äga en Maine Coon någon gång i mitt liv.


Åren gick och olika saker gjorde att det inte blev någon Maine Coon. Men så i mitten av december 2006 så fick jag syn på "MIN"  Maine Coonhona. Jag kontaktade uppfödaren och for dit straxt före jul för att se på kullen, de var 2 ungar. Jag fastnade genast för fröken Biscaya.  

 Hade sytt en liten korg till kattungen ifall jag skulle tinga henne. När jag satte ner den på golvet så var det hon som genast gick och la sig i den. Så då var det som om hon bestämde sig för att det var HON som skulle flytta hem till mig.

Väntan blev lååååååång. Men när jag på hennes 12-veckorsdag äntligen fick hem henne hit var min lycka så oändligt stor. Känner fortfarande mig tårögd vid minnet. För längtan hade varit lång och stark. men äntligen så var hon min.  


Nu har hon bott här i nästan 5 år och hon är ständigt en källa till glädje för mig. Dessutom har hon visat sig vara en otroligt bra mamma för de kullar hon fött. HON valde mig och det är jag så oändligt tacksam för.

 


GRATTIS på födelsedagen min underbara stjärna.      Jag hoppas på att få ha dig hos mig i många år än. För dig släpper jag aldrig.    

Ovido - Quiz & Flashcards