Alla inlägg under oktober 2011

Av Helene Holm - 11 oktober 2011 14:36

"Damen med magen" är nu på dag 46. Så här ser fostren ut just nu.

Egentligen  är de redan små kattungar men utan päls. Pälsen kommer de sista dagarna.


Håller nu på med "ombyggnaden" av barnsängen. Tror att det blir bra i slutändan. Skall sy en speciell korg som platsar bra i den med. 

Sågade till en botten igår och har lagt in ett liggunderlag som extra isolering på botten. Skall nu göra en dyna och göra spjälskydd runt om.


Önskar er en bra och trevlig dag


Av Helene Holm - 8 oktober 2011 20:02

Star sover massor nu. Det märks att magen börjar hindra henne  från att hoppa långt och försöka sig på lite mera riskabla äventyr. Så honj sover och magen växer.

  Song gillar Mattes blommor, som hon fick av en väninna igår. Song vill gärna nosa och  smaka på bladen. Så denna blombukett står på ett säkert ställe över natten. Annars så blir det väl inga blommor kvar på den.

  Gizmo ÄLSKAR mattes garnnystan. Sen att han kan ligga på samma bord som garnnystanet är ju inte helt fel heller.

  Sen kan man ju försöka charma Matte till att klia mig lite på magen med. Du ser ju så fin jag är Matte eller hur?

  Önskar er en trevlig fortsättning på helgen

Av Helene Holm - 7 oktober 2011 14:56

Idag på dag 42 har jag vägt Star igen.

I den ovetenskapliga metoden väger man honan dag 35 och dag 42. Sen räknar man dag 42:s vikt - dag 35:s vikt dividerar med 50 och får talet för ant. ungar i magen.

Så enligt denna metod bär Star på 4:a ungar även denna dräktighet. Samma som de 2 senaste dräktigheterna. Denna räknemetod stämmde bra på dem med. Så nu är det bara att vänta och se om det stämmer.


Nu är det dryga 3 veckor kvar och det börjar bli jättespännande att se hennes mage växa sig rundare och rundare.


Önskar er en trevlig helg

Av Helene Holm - 6 oktober 2011 14:46

StarGazer börjar bli en stor tös. När jag vägde henne senast så vägde hon 3,5 kg vid 9 månaders ålder.

Här  ligger hon tillsammans med halvsystern Song som är 1 år äldre och 1,4 kg tyngre.

  Det skall bli intressant att se hur stor StarGazer blir eftersom hennes pappa är en  stor hane.


Önskar er en trevlig dag


Av Helene Holm - 4 oktober 2011 12:23

Star är nu på dag 39 i sin dräktighet. Fostren ser nu ut så här:

 

Det är intressant att följa deras utveckling i livmodern.
 
   
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
 
 
 

 

 
   
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
 
 
 


Av Helene Holm - 3 oktober 2011 11:16

Stars mage växer och hon behöver "avlasta" den. Kanske för att kunna andas bättre eller för att helt enkelt ligga bekvämare.

  I denna ställning blkir det ju lite "häng" för magen.

Annars är det så här hon använder min dator mest.

    "Damen med magen" 

Men än är det nästan 4:a veckor kvar av dräktigheten


Önskar er en trevlig vecka 

Av Helene Holm - 1 oktober 2011 19:35

Nu har jag Star i närheten hela tiden. I sängen när jag sover,vid/på datorn när jag skriver, på arbetsbordet när jag pysslar där, i knät när jag tittar på nyheterna etc. etc. Hon är alltså precis som hon brukar vara under sin dräktighet. En närhetssökande dam.

  Här på arbetsbordet där jag just nu måste sortera en massa pärlor efter att katterna vält en väska med innehåll under min omflyttning där. Många timmars arbete. Det är ju ganska så rogivande att ha en spinnande, småsnarkande dam där då.

Önskar er en trevlig helg

Ovido - Quiz & Flashcards