Alla inlägg under september 2011

Av Helene Holm - 2 september 2011 20:24

Ibland kan man bara skratta åt vad katterna tar sig för. Idag blev jag riktigt förvånad över vad jag fann i mitt tygförråd, speciellt i en av trådbackarna.

Gizmo såg jag först överst i den övre backen.

  Där låg han så skönt och sov. Har hittat Song där ibland men aldrig Gizmo. Så det var ett nytt ställe för honom.


Men sen! Jag blev nästan rädd när jag märkte ett par ögon som stirrade på mig inifrån en annan av trådbackarna. För där har jag aldrig sett någon av katterna ta sig in.Men lilla StarGazer hade krånglat sig in i en av de mellersta backarna och låg där så skönt och tittade på mig medans jag valde tyger till mitt syprojekt.

 Den backen är det ju ganska så gott om utrymme i så det finns bra med plats för henne att sova där. Men nu vet jag var hon är när jag inte hittar henne nästa gång. 


Önskar er en trevlig helg. 

Av Helene Holm - 1 september 2011 20:53

Star sover gärna i min närhet. Känner mig ovanligt "förföljd" just nu. Hon brukar finnas i närheten men inte riktigt så "klistrad" som hon är just nu. Kanske hon saknat mig med under bortavaron.

  Här är hon på bokhyllan medans jag sitter inunder och "pysslar"

Av Helene Holm - 1 september 2011 20:47

När man kommer in i mitt kök så doftar det ljuvligt.

I söndags när jag var på IKEA med en väninna så köpte jag en Miltonia, en orkide´. Har så länge tänkt att köpa en sådan. Men nu blev det av.

  Hoppas att jag får njuta länge av dessa doftande blommor. Att de åller lika länge som Phalenopsisens blommor. Återstår att se.



Ovido - Quiz & Flashcards