Alla inlägg under juli 2011

Av Helene Holm - 10 juli 2011 10:33

Enligt dagens tidning så har polisen häktat 4 unga män för misstanke om 2 inbrott här i området.

Hoppas nu att det är de rätta som haffats och att familjerna får tillbaka sin saker.

Men fortsättning följer.

Av Helene Holm - 9 juli 2011 22:52

Jag och min granne sitter gärna ute när det är fina dagar och skönt väder.

Det går folk förbi, både sådanan vi känner och folk som passerar på väg till tex. fotbollsplanen.

I kväll kom en kvinna gråtande till oss och frågade om vi sett något? De hade haft inbrott i lägenheten och tjuvarna hade tagit sig in från baksidan. Vi satt ungefär 20 meter därifrån. Men det är en gavel och en häck emellan. Annars hade jag sett rörelser där. Inte klokt vad folk "vågar" ta sig till när det finns folk i närheten.

Nu såg vi några som ev. kan vara misstänkta, vilket vi berättade för polisen. Men säkra kan vi ju inte vara.

Det mest upprörande är att de på kort tid helt saboterade lägenheten och tog alla teknikprylar, smycken, pengar och fotografier. Familjen hade varit borta i 2 timmar. Och stämmer det med dessa killar så var det nära att de var kvar när familjen kom hem. Det skillde kanske 15-20 minuter emellan.

Hemskt.

Tycker så enormt synd om familjen. De har 2 små barn och hade varit ute och badat och så kommer de hem till detta kaos.


Se till eran säkerhet innan ni far bort.

Av Helene Holm - 9 juli 2011 11:52

Nu har jag fått bekräftelsen på att StarGazer får komma med på utställningen i Borlänge den 23-24/7-11.

 

Jag hoppas på att StarGazer skall få minst en EX1:a så att hon kvalificerar sig till Scandinavian Winner i september. Men en BIV eller NOM skulle ju inte sitta ivägen det heller förståss  

Lördagens domare är OK men söndagens skulle jag helst vilja undvika. Har ingen trevlig erfarenhet av  honom. Hoppas att han har blivit trevligare med åren.

Jag och StarGazer kommer att få sova över hos en vän och sedan åker vi tillsammans till Borlänge på lö och sö.

Så nu måste jag se över burskynket igen och börja göra allt klart för nästa utställning.


Önskar er en trevlig helg.

Av Helene Holm - 8 juli 2011 23:34

Efter drygt 6 veckors väntan så har jag fått StarGazers  och Songs HCM-DNA resultat, labbet har flyttat därav den långa väntan.

Båda är HCM-negativa 


Underbart. Så nu kan jag gå vidare med planerna för Songs kommande parning.

Måste dock tillstå att väntan har känts väldigt lång.

Men jag är nöjd och glad över de fina resultaten förståss. 

Av Helene Holm - 8 juli 2011 18:45

StarGazer trivs ypperligt på balkongen.

Hon tillbringar den störsda delen av dagen där om dörren är öppen ditut.


Hon är den enda av katterna som frivilligt lägger sig i min Hängstol. Hon verkar trivas bra där.

  Hon biter gärna i snörena och ligger på rygg och sover.

  Sen är ju mellanhyllan i klätterträdet som är en annan av favoritplatserna för henne.

Ja, uteliv på balkongen är toppen tycker hon. Fast det går nog inte upp emot att jaga småkryp på gräsmattan förståss.


Vi önskar er alla en trevlig helg

Av Helene Holm - 6 juli 2011 21:34

I förra veckan hittade jag denna underbara Box/väska/Korg att ha div. roliga saker i.

 På locket finns ett bra handtag att bära den i. Det är ju inte helt fel när det är katter på den heller. Det finns även med hundar på.


Lyfter man på locket så finns det en bra "bricka" med fack för div. saker

 

Under brickan finns det sedan bra med plats för vad man nu vill ha där

  För tillfället är det mitt pärlbroderi som jag har i denna "braiga" box. Lätt att ta med mig ut när jag sitter ute med katterna på gräsmattan.


Den kan ju användas till vad man vill. Men för mig är den verkligen  bra just för att ha det handarbete som jag vill ha med mig ut i.


Av Helene Holm - 4 juli 2011 15:52

Idag är det grått och trist. Sömningt eligt katterna, enligt Matte med.

Så vad kan man göra en sådan dag månne om inte slöar och latar sig   Gizmo lurar sjönt i stolen.

Medan hela gänget Maine Cooner jagar 1 fluga i fönstret.

  Mamma Star gick sin väg från jakten  och lät döttrarna jaga flugan istället. Tror det var StarGazer som fick bytet till slut.


Önskar er en bra vecka


Av Helene Holm - 1 juli 2011 23:27

Mina katter känner sig helt  trygga med Sanja, grannens hund.

De varken är rädda eller ens lite skygga för henne. Nej de går fram och nosar på henne eller ligger och iaktar henne på nära håll. Det är härligt att se.

     Här går StarGazer bara några decimetrar från Sanja. De bara tittar på varandra inget mera.

  Gizmo promenerar förbi Sanja som inte ens tittar åt honom.


Att grannens och mina djur går så bra ihop underlättar för oss. Eftersom vi båda gärna sitter ute på husets framsida när det är bra och skönt väder. Så vill vi ju ha våra respektive djur med oss, om de vill vara ute.

Gizmo kör snabbt bort andra katter från gräsmattan och Sanja stödjer honom i det.

Det gör att vi får ha "vår" gräsmatta ifred för andra katter och hundar, så länge som vi är ute vill säga  . För visst finns det "kattstigar" på gräsmattan som talar sitt tydliga språk om nattliga promenader av områdets andra katter.


Önskar er en skön helg

Ovido - Quiz & Flashcards