Alla inlägg under juli 2011

Av Helene Holm - 19 juli 2011 20:27

Häromdagen när jag tittade ut från balkongen så såg jag grannens lilla Pelle som klättrat upp i en av träden .

  Stackarn satt väl där c:a 1 timme innan han långsamt hasade sig nedåt. Lilla Pelle är 14 veckor och en  söt lite Huskatt ägd av grannarna inunder. Skönt att han klarade av att gå ner själv i allafall. Han satt så högt upp att det behövts en långre stege för att nå honom annars.

Men nu fixade han det själv.


Av Helene Holm - 17 juli 2011 14:47

GRATTIS ZINGO som idag tog sin Supreme Premiere-titel.  

Grattis även till Zingo´s ägare C.   

   JÄTTEGRATTIS till er båda från mig och mina 4:a katter


Av Helene Holm - 16 juli 2011 13:34

Jag anlitar alltid den djurbutik http://www.akvariemiljo.se/zoobutik.htm som finns i mitt Centrum. De är alltid så tillmötesgående, snälla och vänliga.

Dessutom så försöker jag vara hjälpsam tillbaka tex. med att rekomendera dem. Det är ju  till gagn för alla parter. Dessutom är det mycket trevligt.


Idag så var jag där igen för att skaffa mera kattsand både hem och till nästa helgs utställning i Borlänge. Oftast så finns det någon djuraffär som sponsrar med kattsand. Men inte denna gång.

Berättade att jag skulle på utställning och att jag måste ha sand med mig dit. Då till min stora förvåning så erbjuder de sig att sponsra med en E.C-kartong kattsand åt mig. Så otroligt generöst.

Man blir ju så glad när man träffar så generösa människor.


Önskar er en trevlig helg.

Av Helene Holm - 15 juli 2011 17:29

Någon gång ibland så får jag energi till att baka bullar. Idag, efter en koll i frysen om det fanns plats för bullar, så snodde jag ihop en vetedeg.

Det blev kanel- och kardemummabullar. Det bästa bullar som finns enligt mig.

Gjorde en dubbel sats så nu finns det. Gav bort 2 påsar eftersom jag har vänner som inte orkar eller har möjlighet att baka.

  Det är alltid en glädje att kunna ge bort till dem som inte har möjlighet eller ork till att baka.


Hoppas att ni får en bra helg

Av Helene Holm - 14 juli 2011 14:34

På senaste utställningen försvann min Mirakelkam. Troligtvis så tappade jag den när det var dax för StarGazer att gå upp till domaren för Nomineringen.

Det blev lite snabbt så jag tappaden troligtvis. Hittade den inte sen.

Men nu saknade jag den så jag beställde en ny från samma försäljare som förrra gången.

   Såg sedan att de hade en annan kam, även den från Hindes. Enligt försäljaren skall den föra ihop pälsen.

Nu kom kammarna idag och vilken suverän kam denna mindre kam är. Vilka vackra pälsar mina 3 "pälsmonster" får. De ser nästan ut som ulltussar alla 3. Den glider lätt genom pälsen. Är helnöjd med den.

Den kommer att komma väl till pass nästkommande helg då StarGazer och jag skall på ASK:s utställning i Borlänge.


Bara ett tips till er som ställer ut era katter.

Av Helene Holm - 14 juli 2011 14:22

   Idag tog jag lite bilder på katterna igen. Bilderna blir så mycket bättre ute i dagsljus även om jag har en bra kamera så märks det på kvaliteten på bilderna.

Först ut är S*Dream Sky Biscaya/ Star kallad.

  Sedan kommer S*Biscaya BigPawz StarGazer. StarGazer kallad


   Hon är mitt lilla busfrö.

  Sedan har vi S*Biscaya BigPawz Christmas Song/ Song

  Hon är fortfarande ganska så rädd av sig när hon är ute och föredrar att ligga skymd i växtligheten eller under min stol.

 

Till sist "Killen i Gänget" Gizmo. Denna underbart goa kille som bara ger och ger av sig själv. Han är så underbart mysig. Vad skulle vi göra utan honom?

  En liten hälsninga från oss i sommarlandet.

Av Helene Holm - 12 juli 2011 14:56

Det finns en massa personer och djur som man kan träffa på gräsmattan.

Många går förbi och en del stannar och vill prata och klappa katterna. Ibland lyssnar barnen och ibland inte. Så det händer att katterna blir rädda och går ifrån dem.

Idag fick StarGazer träffa Kelly för första gången. Kelly ville leka men det skrämde StarGazer. Så hon gick en bit därifrån och låg och tittade undrande på denna stora hund.

  StarGazer är ju van vid Sanja men Kelly betedde sig annorlunda än Sanja så det var nog lite skrämmande.


Sen kom det 2 barn som ville leka med katterna.De tog det ganska så försiktigt till att börja med. Sen lyssnade de inte på det jag sa så att StarGazer ville gå in och även Star ledsnade på dem.

  Fast pojkens svärd, som jag bett honom lägga på gräset istället för att svänga med det framför katterna, luktade väldigt gott tyckte Star.


Men som vanligt så blir Song väldigt varm av sig och flämtar av värmen. Hon ligger gärna i min rabatt eller under min stol och trycker. Men till slut är det ändå för varmt för henne.

  Jag har en vattenskål åt dem ute. Men dte räcker inte alltid till för att få ner kroppsvärmen. Då är dte bättre att gå in och lägga sig i stentrappan, som är den svalaste platsen i lägenheten.


Av Helene Holm - 11 juli 2011 17:30

..i det nya klätterträdet

  Fast StarGazer gillar att hänga upp och ner ibland och gnaga på pinnarna som boet är gjort av. Men kul har hon.

  Song har lagt beslag på korgen längst intill väggen. Där trivs hon och sover under den varmaste delen av dagen.

Nu är det bara star som inte testat att ligga någon längre stund på de högre ställena. Men dte kommer väl.


Önskar er en bra vecka

Ovido - Quiz & Flashcards