Direktlänk till inlägg 24 juli 2011

Utställningsdag 2

Av Helene Holm - 24 juli 2011 19:47

 Denna dag blev inte lyckad. Tyvärr blev StarGazer nästan en annan ras, enligt domaren så såg hon inte ut som en Maine Coon utan som en Norsk Skogkatt??? Hur han nu fick till det  . Enligt honom så är hon inte utställningsbar heller. 

Han sa en massa konstiga saker, som enligt honom, gör StarGazer till en icke rastypisk Maine Coon.

Det är bara att konstatera att den domaren skall jag ALDRIG MER låta bedöma någon enda av mina katter igen. Han har rakt motsatta åsikter om henne än vad andra domare har. Så det är inte värt att överhuvudtaget gå nära honom.


Samma domare var den första att döma Star och hon var inte ens katt när han var färdig med henne. Men under natten så måste ett mirakel ha skett eftersom hon dagen därpå fick sin EX1:a, som var det bästa hon då kunde få. Så vad som 24 timmar senare gjorde henne till en Maine Coonkatt begriper jag inte.

Sakliga feloch brister är ingen konst att ta till sig men inte detta.

Konstruktiv kritik kan jag ta och uppenbara uttryck eller brister som finns för tillfälle, eftersom rasen utvecklas långsamt. Men att raka ner en katt på det sättet är inte ens värdigt honom.

Men som sagt ALDRIG MER att han får ens titta åt mina katter.De är värda en bättre behandling.


 


Här en bild på StarGazer från gårdagen. Det var så hett i lokalen så hon fick ligga på en inlindad kylklump. Det tyckte hon var skönt. Hon njöt av svalkan



   
 
Lotta

Lotta

26 juli 2011 12:17

Vad trist, var det JF som dömde?

http://clarellis-sibbar.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helene Holm - 23 november 2014 17:23

Emer växer och mår bra. Hon börjar bli en stor flicka nu på 2.6 kg. För att vara en Foundationkatt så är det en mycket bra vikt.   Hon är en yrhätta som verkligen  har mycket spring i tassarna och en massa hyss för sig.     Önskar er al...

Av Helene Holm - 12 september 2014 20:44

I går flög jag till Dublin för att hämta hem min, förhoppningsvis, nya avelshona. Hon är en  Foundation 3 katt. Ett helt underbart temperament har hon. En spinnmaskin som heter duga. Bara så underbart mysig. Nu är det några veckors karantän f...

Av Helene Holm - 19 augusti 2014 10:05

Jättegrattis min underbara GIZMO som blir 10 år idag. Hip Hip Huraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!   Detta firas med massor av räkor. Gizmos absoluta favoritkäk.   Naturligtvis fick Ex Animo lite räker hon med. Tyvärr kan inte Song delta eft...

Av Helene Holm - 10 augusti 2014 17:22


Det kan ju verka vara lite "bakvänt" så här års och i denna värme. Men nu har jag äntligen fått mina Minnetonkastövlar. Har titta och trånat efter dem i flera år. Men nu så blev det av att köpa dem. Så i vinter skall jag absolut inte frysa om föt...

Av Helene Holm - 10 augusti 2014 17:08

I helgen tog kompisen och jag en tur till Helsingfors. Härligt väder och vi kunde sitta på däck  både på morgon och kväll.   Lite mörka skyar över havet. Troligen från den stora skogsbranden     Ett stopp i Mariehamn     Grönsaks...

Presentation


Biscaya Bigpawz Katteri

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11 12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards