Alla inlägg den 21 juli 2011

Av Helene Holm - 21 juli 2011 14:06

Nu är StarGazer badad inför helgens utställning i Borlänge.

Inte var det toppen, enligt hennes mening. Men jag tyckte hon var duktig ändå. Lite protester men tryckt emot Matte så var det uthärdligt.

Visserligen så blev ju jag minst lika blöt och vattnet samlades vid mina fötter  Men det får jag stå ut med när jag badar katt. 

Tyvärr har hon redan början till fetsvans. Så den fick jag lov att "Goopa", specialmedel mot fetsvans. Hoppas nu att jag fick bort allt. Hinner visserligen ta ett tag i hennes svans i morgon med om det skulle vara så, innan vi åker. Men hoppas att jag slipper.


Kommer att åka till Sala i morgon för att bo hos en Uppfödarkollega. Sen åker vi därifrån tillsammans till Borlänge.

Våra katter kommer att gå emot varandra så det skall bli spännande att se hur StarGazer klarar sig.

Det brukar tyvärr inte vara så många katter i deras färggrupp så det är svårt att veta hur de klarar sig i en större konkurrens. Men jag hoppas på en EX1:a för henne i allafall så att hon klarar kvalet till Scandinavian Winner i September.


Önskar er en trevlig dag  


Ovido - Quiz & Flashcards