Alla inlägg under juni 2011

Av Helene Holm - 17 juni 2011 13:27

Song är en underbar  stor dam. Hon har en massa hyss för sig och gillar att busa.

Dessutom har hon väl inrutade vanor som hon behåller länge innan hon ändrar sitt beteende.

Song, Star och Gizmo älskar att rusa runt i min säng när den skall bäddas med nya lakan. De kommer som ett skott när de hör mig börja bädda. Song är den som röjer runt värst av dem. Hon far som en "plogbil" i lakanen. Dvs. det är inte lätt att bädda för mig  Men vad gör det? de har det ju så kul.

   Här är hon tillsammans med Star    

    Song älskar även att sova uppepå min garderob. Den kommer hon upp till genom att klättra på en påle lindad med sisalrep. Hon har bra utsikt och drar sig inte från att hoppa ner direkt från garderoben istället för att klättra ner. Jag har fått andan inhalsen flera gånger när hon tar till så riskfyllda operationer.


Önskar er alla en skön helg


Av Helene Holm - 14 juni 2011 21:08

 Igår fick jag en hälsning från NightWatchers/Struls Matte.

Hon skickade mig fina bilder både på Strul nu och kompisen Trubbel, som är 4:a dagar äldre än Strul.


Stor och söt har hon blivit


 Här tillsammans Med Trubbel


Strul


Korten tagna av L.Arnström

 
Av Helene Holm - 13 juni 2011 10:41

Det finns ofta montrar, på en kattutställning, med olika varor som bjuds ut till försäljning. Ibland är det "samma saker" varje gång. Men ibland är det något som man inte sett tidigare.

Denna gång var det väskor med olika djurmotiv. Helt underbara. Så jag köpte denna väska. Blev helt bedårad av den.

 

Kvinnan jag köpte den av skall starta en hemsida med dessa väskor på. Men den kommer inte upp förrän den 1/7-11. men här är adressen i allafall.

www.seliton.se


Här är några av mina burgrannar under helgen.

 

SC S*Flametrix Tromb, som blev nom båda dagarna. S*Flametrix Moonlight Serenade, som var med på söndagen.

   IS S*Björnvretens Agricola

 S*Skjutshagens Heavy Metal

Tack för trevligt sällskap

Av Helene Holm - 12 juni 2011 19:37

Idag fick Song stanna hemma. Tyckte att det var bäst så.

Idag hade StarGazer Michael Edström som domare.

Han gillade StarGazer mycket. Hon fick en alldeles fantastisk bedömning.

Så hon fick sin EX1:a idag med och blev även uttagen till nomineringen. Där blev hon slagen av en annan söt Maine Coon.

Men jag är mycket nöjd med helgen och med StarGazers resultat. Dessutom hade jag fantastiska burgrannar som jag fick många trevliga pratstunder med.

 TACK! alla grannar för trevlig samvaro under helgen.

Nu skall jag planera in nästa utställning. Var och när får jag se.


Av Helene Holm - 11 juni 2011 16:41

Uppe tidigt och iväg i full fart. Vi var tidiga på utställningen och kunde ta det riktigt lugnt.

StarGazer fick sin första EX1:a och blev uttagen till nomineringen med blev slagen där av en Helig Birma.

Song var definitivt inte på humör idag så jag fick avanmäla henne från tävlingen. Lite synd eftersom jag hoppats på att hon skulle få sin sista CAC.

Får se hur hon verkar i morgon om jag tar med henne eller ej. Kanske hon enbart får följa med som test och jag ser OM det går att ta med henne till domaren. Men jag bestämmer mig i morgonbitti hur jag gör.


Nu hoppas jag ytterligare på en EX1:a för StarGazer i morgon. Får se om det blir något mer.


Hoppas att ni får en bra fortsättning på helgen.

Av Helene Holm - 10 juni 2011 21:17

Badade StarGazer igår, för första gången. Hon sa inte ens ett pip under tiden jag badade henne. Hon var jätteduktig och inte blev jag speciellt blöt heller.

Annat är det när jag skall bada Song, vilket jag gjorde för andra gången idag. Den damen jamar och flaxar så det är svårt att bada henne. Jag är nästan blötare än hon när det är färdigt. Måste hålla henne mot min kropp så jag kan hålla henne stadigt. Men det är inte lätt alla gånger.

Idag blev det en ordentlig pöl på golvet vid mina fötter.  


Men nu är båda damerna redo för utställning i helgen. Jag har packat en massa och det är tur att jag får åka bil båda dagarna så jag slipper släpa katterna och packning på tågen som jag skulle ha behövt göra annars.


Hoppas nu på¨bra resultat för båda damerna under båda dagarna.

Ni får veta senare hur det har gått.


Önskar er en skön helg

Av Helene Holm - 7 juni 2011 21:39

Idag var StarGazer och besökte djuraffären här i Gottsunda Centrum.

Djuraffären har fått nya tillfälliga lokaler, medans Centrum byggs om.

Så denna vecka har de en liten Invigning av den nya butiken.

Eftersom butikens ägare är helt underbara människor som alltid ställer upp, är hjälpsamma och som hela tiden vill att jag som kattägare och uppfödare skall få det som jag behöver så ställer jag absolut upp vid ett sånt här tilllfälle.

Så idag var StarGazer och jag där under 2 timmar. Dert var bra med folk och många som var intresserade av just Maine Cooner. Flera hade kommit speciellt eftersom de såg i tidningsannonsen att jag skulle vara där med någon av mina Maine Cooner.

  Stargazer skötte sig exemplariskt. Den enda olycka var en utspilld vattenskål. men det gjorde ju inget.

  Vatten skålen var viktig eftersom det var mycket varmt i butiken.

Detta tillfälle var en bra övning för henne inför helgens kommande utställning i Märsta.

BRA gjort StarGazer!!


Av Helene Holm - 6 juni 2011 21:34

Denna trista plats, för katterna, skall snart fyllas av ett träd, en Rönn som blivit nedhuggen här bakom huset. Planen är att jag skall sätta upp hyllor och en korg för dem att ligga och spana ut ifrån.

  Jag hoppas att det går vägen. Man vet ju inte alltid om ens planer går att genomföra. Men allt går ju i huvudet... resultatet kommer när det är färdigt, eller under tiden jag pysslar.

Skapa flashcards