Alla inlägg den 30 maj 2011

Av Helene Holm - 30 maj 2011 21:12

Idag mötte jag mitt X när jag var på väg från VårdCentralen.

Var helt oförberedd. Trodde inte att han fortfarande gick på denna VårdCentral. Men vad jag bedrog mig. Så nu måste jag ändra tid hos min Distriktsköterska till en morgontid, eftersom jag vet att X:et inte gillar mornar.

Anledningen till det jobbiga är att han misshandlade mig för 2,5 år sedan. Han fälldes för misshandel och dråpförsök.

I september förra året dök han upp och begärde att få sina möbler. Jag hade varit i kontakt med hans kontaktperson inom Frivården under sep-dec.-08 för att få honom att hämta grejorna, eller att ordna så de blev hämtade.

Inget hände och jag sålde, slängde och skänkte bort hans grejor eftersom jag inte ville ha hans saker i min närhet.

När han så kom i september så sa jag som det var att han inte hade några saker kvar här. Då sa att han skulle anmäla mig för stöld. Svor och gormade så det stod härliga till.

Tack och lov så var vi ute och flera personer var i närheten. Så han vågade inte göra något.

Efter den incidenten kontaktade jag polisen för att höra med dem vad jag skulle göra. De sa att jag handlat rätt och han inte kan ha några anspråk på mig allas och att en polisanmälan inte skulle göra något efter så lång tid och att han haft möjlighet att hämta sakerna tidigare. Men att jag skulle anteckna alla ev möten och hot från hans sida.


Så mötte jag honom igen idag. Var helt oförberedd på det men tog mig samma, tittade i fjärran och gick förbi utan att se eller prata med honom. Han sa genast att han polisanmält mig för stöld, igen. Det var läskigt att gå där. Men eftersom det fanns människor omkring så kände jag mig ändå  säker.

Kan bara konstatera att den trygghet jag kände förrut är naggad i kanten. Trodde mig vara säker från honom här. Men tydligen så rör han sig i dessa krokar fortfarande.

Har sedan tidigare vidtagit en massa säkerhetsförfaranden för att skydda mig från att han skulle komma in etc. De känner jag mig trygg med fortfarande. Kan slå larmnr. på mobilen med den i fickan tex.

Min trygghet fick sig en törn idag. MEN han skall ändå inte få mig att sluta vara ute med katterna tex. det är bara att jag får se till att det finns andra personer ute på gården samtidigt. För min frihet skall han inte få stjäla ifrån mig igen. Aldrig!!


Men visst blir jag skraj när han dyker upp så där oförhappandes.


Hoppas att ni alla slipper vara med om detta.

Önskar er en bra dag.


Ovido - Quiz & Flashcards