Alla inlägg den 26 maj 2011

Av Helene Holm - 26 maj 2011 17:37

Jag hade 3 av mina katter ute idag. Vad händer???

Jo samma elaka fertila hankatt kommer och bara hoppar på mina katter och börjar slåss. Snabbt går det. Inget extra fräs eller morr innan utan bara direkt på och slåss.

Lekte med den elaka tanken att stänga in katten någonstans, men det kan jag ju inte göra. Nästa tanke var att göra ett halsband med en meddelande lapp på. Med texten att en kattägare är SKYLDIG enligt lag att hålla sina katter under uppsikt.

Vill inte vara med om detta igen. Vet inte exakt var ägaren bor utan vet bara att han bor någon gata bort härifrån. Vet inget namn eller så heller. Vad gör jag??? Polisen bryr sig ju inte, även om ägaren begår lagbrott när han inte ser till sin katt.

Skall jag inte få ha mina katter ute utan risken för att de blir attackerade igen?

Blir så ledsen över detta eftersom katterna verkligen älskar att få vara ute i koppel och sele så här års. Det går hur bra som helst med de katter som bor på gården och även de hundar som bor här. Varför skall denna katt vara så aggresiv? Visst jag har 2 fertila honor men hankatterna brukar ju i allafall inte bara "hoppa på" en hona på det sättet som denna katt gör.

Är så ledsen över detta.


Önskar er en bra dag

Av Helene Holm - 26 maj 2011 11:21

Jag har alltid gillat Issey Miyakis.Lite udda men tidslösa plagg med roligt oich inspirerande design. De passar oftast alla figurtyper, vilket ju är bra.

Nu har jag beställt ett mönster av denna designer. Det skall bli jättespännande att sy upp detta plagg.

 

Jag har ett tunnt ylletyg som jag tror skall passa.

Det som är lite speciellt med honom är att hans mönsterlösningar är helt annorlunda än "vanliga mönster". Han kan ha stora stycken som viks, som origami, och sys ihop på vissa fixpunkter för att sedan bilda ena halvan eller hela plagget. Tex kan han ha krage,ärm ,halva framstycket och halva bakstycke i samma stycke.

Ser fram emot att få sy detta plagg. Annorlunda mönsterkonstruktion är spännande. Klarar jag av detta så blir det säkert flera av hans plagg uppsydda här,om jag får tag i de mönster jag vill ha vill säga. Flera mönster säljs inte i Europa utan endast i Japan och USA.

Ser fram emot ett spännande" syäventyr"

Önskar er alla en bra dag

Ovido - Quiz & Flashcards