Alla inlägg den 14 maj 2011

Av Helene Holm - 14 maj 2011 20:29

Idag på förmiddagen så släppte jag ut Gizmo, Star och Song med sele och koppel. Efter en stund hörde jag StarGazer jama innanför dörren. Så jag gick för att sätta på henne sele och koppel med så hon kunde få komma ut.

När jag precis skulle öppna dörren för att släppa ut henne så hörde jag ett fruktansvärt ljud ute. Hörde hur mina katter morrade och fräsde. Så jag släppte Stargazer, som sprang in, och rusade ut till mina katter. Där såg jag dem slåss med en stor grå-vit bondkatt.  Så snabbt tog jag tag i Star och lyfte upp henne. Gizmo tog sig därifrån för egen tass och Song la sig att trycka i rabatten. Bondkatten försvann *PUST*. Mina katter fortsatte att morra och fräsa. Star flög på Gizmo och Song. Så jag var tvungen att stänga in dem i var sitt rum så de kunde lugna ner sig ordentligt.

Snabbt fick jag fram sprayflaskan med  Feliway och satte igång med att spruta överallt i lägenheten. Efter några minuter så lugnade de ner sig en aning och efter 15 minuter var det lugnt igen. Men vilken hemsk upplevelse. Detta var första gången något sånt här hände. Jag har ju ändå bott här i 23 år och alltid gått ut med mina katter. Hoppas att det var sista gången med.

Katterna verkar inte ha tagit någon skada av det inträffade.

Nu pustar vi ut och tar nya tag i morgon och hoppas att det var sista gången vi såg denna hemska hane här.


Ovido - Quiz & Flashcards