Alla inlägg den 1 april 2011

Av Helene Holm - 1 april 2011 19:56

Jag har under flera år gått olika skrivkurser. Både på nätet och IRL. Den kurs jag går just nu är mycket trevlig och vi är enbart kvinnor. Kvinnor som pga. omständigheter har varit med om olika negativa händelser i livet.


Det vi just nu arbetar med är Haiku-diktning. det tycker jag är jättekul. så nu funderar jag på att delge er en Haiku varje vecka. Får se om det går-

Dagens Haiku kommer här i allafall.


VårHaiku

En vindils slöja.

Vårvindens mjuka smekning.

Som väcker min hud.


Längtans hand lyfter,

sträcks mot solens varma ljus.

En Solinjektion.


Njuter dess smekning.

Ges av kraften dess styrka.

Fann livet åter.



HH-110330

Av Helene Holm - 1 april 2011 19:42

Tystnaden har lagt sig efter att de flesta kattungarna har flyttat. Bara StarGazer är kvar. Hon verkar sakna WindTurner och går och ropar lite nu och då. Igårkväll jamade hon en massa. Men det har avtagit allt mer och hon verkar finna sig väl tillrätta med de vuxna katternas sällskap. Visserligen så blir det inte samma vålsamma och springiga lekarna som med syskonen. Men ändå. Det går bra.


Men jag då? Jag saknar de små och börjar nu längta efter en ny kull redan. Kan man bli "kattungeaddicted"? det känns så i allafall. Men det blir inga nya ungar här förrän på sensommaren eller framemot hösten.

Skall para Song efter Scandinavien  Winner. Har ännu inte bestämt när jag vill para Star igen. Men funderar på att para henne i sommar så hennes ungar har flyttat innan Song får sina. Eller så måste det bli efter Songs ungar flyttat ut. Vill inte ha 2 kullar samtidigt. Det blir lite för trångt det. Det troliga blir nog att Star får sina efter Song. Star brukar inte löpa under sommaren så det hänger på den lilla viktiga detaljen. JAG vet ännu inte hur det är med Song och "sommarlöpning" men dte lär visa sig. Så nu är det att ta tag i uppgiften att hitta bra fäder till de 2 kommande kullarna. Det är inte så lätt. Men det finns bra hanar där ute någonstans. Det vet jag. Det gäller bara att finna dem.


Jag önskar er alla en skön helg


Presentation


Biscaya Bigpawz Katteri

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards