Alla inlägg under februari 2011

Av Helene Holm - 15 februari 2011 11:57

Vad tiden går fort och kattungarna bara växer och växer. Ulliga har de blivit och små mjuka nystan är de.

Känner mig så otroligt favoriserad som kan få ha dessa små "ullnystan" till låns under 13-14 veckor.

Här är deras 7 veckorsbilder.

 StormRider

   

NightWatcher

 

StarGazer 


  

WindTurner

  Till sist en skön bild. Tänk att man kan tränga ihop sig så i en liten kartong. StormRider la sig resolut ovanpå de andra 2.

  

Spelar ingen roll hur man ligger. Skönt verkar det vara i allafall.


Hoppas att ni får en bra dag

Av Helene Holm - 14 februari 2011 17:14

Just nu är det Isfestival i Uppsala. Det finns flera Isskulpturer i Stadsparken. Men en av dem fann jag på Forumtorget.

  


WindTurner gillar att klättra upp för mina jeans och sedan komma för att kela med mig.

Så här kan det se ut

       

Tjena Matte! Jag får väl komma upp och störa dig?

  

Nu är jag här. Kela med mig nu och strunta i den där datorn som du håller på med.

  

För visst är jag sötare och mysigare än datorn. Mig kan du väl inte

neka en massa kel och mys?



Sen är det ju detta med Proplanlådan. Den är så otroligt poppis så att nästan ALLA skall sova i den.

  

Här kom StormRider och lade sig ovanpå NightWatcher och WindTurner när de låg så sött och sov ihop. Men det finns väl hjärterum här eller hur????? 


Hoppas att ni får en trelig Valentindag



Av Helene Holm - 13 februari 2011 15:45

Skulle väga kattungarna i morse och NightWatcher var bara borta. Letade överallt, tyckte jag, och ingen lillkille någonstans.

Fick för mig att hämta ficklampan och titta vid springpålen. Har täckt den nertill med kartong så att kattungarna inte skall få för sig att klättra upp på garderoberna. Mycket riktigt så hade han krånglat in sig innanför kartongen och låg där så skönt och sov. Så det var bara till att lossa på den så jag kunde få ut honom. De kan då hitta gömställen att sova på.

  

Köpte en hel låda med kattungemat igår. Lådan tog jag in  till kattungarna och genst var de där för att undersöka den. WindTurner somnade sen i den. Senare på kvällen låg WindTurner och NightWatcher där hopträngda och sov så gott.

Av Helene Holm - 11 februari 2011 14:05

Nu är även StormRider tingad.

Han kommer att flytta till en familj i Köping.

Jag vet att han kommer att få det riktigt bra där.

  

Han är ett stort charmtroll och är nyfikenheten själv. Skall ta reda på allt och luktar på mig varje gång jag kommer in i rummet.


  

WindTurner har slagit sig till ro i vågskålen. Snart är kattungarna för stora för skålen. Så då får jag fixa något större som de kan sitta i medans de vägs.

  

Ett populärt ställe att soa på är i leksaken. Den undere brädan är skålformad och de gillar att ligga där alla 4:a och sova.


Önskar er alla en skön helg

Av Helene Holm - 8 februari 2011 20:22

Idag har kattungarna fått slippa hagen, eller jag har öppnat den för dem. Så nu får de vara i hela sovrummet. Efter några trenade steg utanför hagen och lite nosande runt i rummet så blev det full fart på dem.

De har sprungit och hoppat runt. Det är roligt att titta på dem.

Det nya Favoritstället att sova på blev på insidan a mitt nedhängande sängöverkast. Där sover de i en enda stor/liten hög.

Dagens bilder

  

WindTurner

  

NightWatcher

  

StarGazer

  

StormRider


Sen kan man alla attackera toaspaden när Matte skall försöka göra rent toalådan.

  

Roligt värre att hindra Matte.


Av Helene Holm - 5 februari 2011 18:31

Kungen på topp. Nightwatcher gillar att vara överst på klösträdet.

  


Idag var NightWatchers blivande Matte på besök.

Som den charmiga killen han är såg han till att somna i knät på henne, efter lite småpipande förståss.

Så nu skall han så småningom flytta till Stockholm.

  


   

Han trivdes mycket bra i kommande Mattes famn.

NightWatcher hälsar till kommande Matte.



Av Helene Holm - 1 februari 2011 11:24

Idag fyller kattungarna 5 veckor. Nu är det verkligen fart i hagen och de klättrar på nätet.Hagen verkar bli för liten snabbt nu. Så jag får se om jag kanske måste släppa ut dem i sovrummet om några dagar.

Skall i alla fall hämta kompostgallren och förbereda för att stänga av dörröppningen.

Här kommer dagens bilder

WindTurner 

StormRider

   

StarGazer 

  

NightWatcher


Nu verkar det som om min Hemsida fungerar igen. Har uppdaterat med en sida med bilder på kullen. http://www.biscayabigpaw.se/kull2.html Där kommer det att vara blandade bilder.

Dessutom är alla kattungars sidor uppdaterade nu.


Hoppas att ni får en bra dag.



Ovido - Quiz & Flashcards