Alla inlägg den 28 februari 2011

Av Helene Holm - 28 februari 2011 15:40

Jag har haft svårt med könsbestämningen av denna kull. Även hankattsägaren trodde som jag att alla var hanar MEN alla är HONOR istället  Inte så lätt att se alla gånger. Speciellt när man inget har att jämföra med.

Det känns skönt att ha fått det utrett nu i allafall så jag kan skicka in pappren till SVERAK.

Veterinären fick hjälpa mig med könsbestämmningen idag då hon var här för att ge alla kattungar deras första spruta. Dessutom fick alla vuxna katter sin årliga spruta med.


Hoppas ni får en bra vecka.



Av Helene Holm - 28 februari 2011 11:20

Det är fantastiskt vad kattungarna kan hitta på att leka med. Det senaste är min bokhylla som är så intressant.

Ett litet "Bildspel"

  

-WindTurner vart skall du??

-Måste undersöka det här. Det verkar kul


  

-Vart tog du vägen?

-mrfff, mrfff!!! Fnyyyysssssssssss vad dammig det är här.


  

-TjoooHooo!! Här är jag NightWatcher.


  

- Ser du mig inte?


  

-OK! DÄR är du ju. Hur är det därinne? är det något kul?

- Matte är dålig på att damma härinne. Sen är det en massa böcker som ligger på hög här bakom. Undrar om Matte gömmer dem för någon?


  

- Var är du på väg nu då??

- Får ju inte plats där samtidigt som dig. Så behåll stället så får jag hitta ett eget att vara på.


  

_YEASSS!! skönt med en egen "Kuppe". Här hänger jag bra. Undrar om jag skall hjälpa Matte med damningen här inne? Näää!!! det får hon sköta själv tror jag. 


  

- Jag kurar ihop mig bakom StormRider och sover istället. Mycket skönare. Fast jag tycker ju att StormRider ligger lite konstigt med huvudet förståss. Kan det vara skönt?

-ZZZzzzzzzz

Ovido - Quiz & Flashcards