Alla inlägg under januari 2011

Av Helene Holm - 20 januari 2011 19:39

Jag har en väninna som är konstnär och som målar de mesta fantastiska tavlor i pastell. Speciellt hennes porträtt är fantastiska. På håll kan man lätt ta dem för fotografier eftersom de är så otroligt välgjorda.

Nu har hon bestämt sig för att måla av Star. Så idag var hon här för att kolla upp Stars färger i pälsen så det skall bli så lika som möjligt.


Tavlan är bara påbörjad men ni kan se början till hur den kommer att se ut när den är färdig.

  

Visst är det likt Star?

Fotot taget utan blixt så det är lite mörkt. Men med blixt så ser den alldeles blek ut. Så jag valde att ta denna bild istället.

  

Här kollas färgen på kritorna med den erkliga färgen på Stars päls.


Kunde sen inte låta bli att ta ett kort på  StormRider som myste så gott hos sin mamma.

   

Han kommer att bli en underbart mysig kille. HAn har verkligen en underbar personlighet.

Hoppas att ni har haft en bra dag idag.


Av Helene Holm - 19 januari 2011 20:14

Nu har jag så smått börjat plockat fram och skruvat ihop kattungarnas leksaker. Det börjar så smått bli dax för dem att få stifta bekantskap med klösbrädan och leksaker.

Vilka skall testa dem om inte Song och Star. Det ser ju lite kul ut förstås.

  

De är ju lite väl "stora" för dessa små leksaker. Men provas skall de i allafall.

  

Sen är det dax för toalådan att plockas fram och nästa vecka skall de få smaka sina första smakportioner av fläskfärs.

Mycket nya saker på kort tid för kattungarna.


Star och Gizmo delar gärna fönsterbräda för att kolla utsikten och alla som går förbi utanför. Speciellt alla hundar och katter, som det finns ganska så många av här.

  

Annars är det lugnt i katteriet och ungarna växer snabbt.

Av Helene Holm - 18 januari 2011 12:17

Idag blir kattungarna 3 veckor. Inte klokt vad tiden går. De växer så det knakar och blir mysigare och mysigare.

De småfightas, slickar sig, kryper omkring på ostadiga ben. Sen kan de plötsligt ligga i en stor hög och sova.

Här kommer lite dagsfärska bilder på de små gullungarna.

Först ut är NightWatcher

   

Sedan kommer StarGazer  

Nästa lilla busfrö är StormRider

  

Till sist kommer WindTurner

  

Kattungarna är ganska så "rörliga" så det är inte lätt att ta kort på dem. Men det blir som det blir.

Hoppas att ni får en bra dag

Av Helene Holm - 16 januari 2011 19:59

  


Nu gör jag ett nytt försök med nya hagen. Flyttade den så den står där bolådan stått. Kanske det är placeringen som var felet förut. Än verkar det fungera. Inga flyttade kattungar och ingen klagande Star. Så nu hoppas jag på att det skall gå bra.

Song och Gizmo tittade på de små. Hittade sedan Song liggandes på byrån och tittandes ner på ungarna. Hon är mycket intresserad av dessa småttingar.


  

Fann StormRider sittande så fint och tittade på mig. Det ser ut som om han ler lite. StormRider är en så mysig kille med en glimt i blicken och en riktig flirtis. Han kommer nog att bli en härligt mysig kille. Han är den av ungarna som verkar mest nyfiken och på stort upptäckarhumör allt som oftast.

Det är roligt nu när jag kan börja se deras personligheter växa fram så smått.

Det skall bli underbart att få se vad det kan komma ut av dem längre fram.


Hoppas att ni får en bra vecka.

Av Helene Holm - 15 januari 2011 14:19

Nu är kattungarna 2,5 vecka gamla och de börjar få lite mera energi i kroppen.

Små brottningskamper förekommer lite nu och då. Antingen 2 o 2 eller så alla i en lycklig hög.

  

  

Sen slocknar de mitt i leken eller så kommer mamma Star och avbryter det hela med att de skall tvättas. Vilket inte alltid uppskattas utan det blir lite gnöl och gnäll från killarna  

  

Men så är det ju med oss människobarn med. Inte roligt att mamma ropar in en och mitt i den roliga leken och man måste tvätta sig innan maten etc. Så det har vi alla gemensamt.

Annars så mår killarna mycket bra och går upp bra i vikt nu.


Hoppas att ni får en bra helg allesammans


Av Helene Holm - 13 januari 2011 18:56

Nu kommer det lite nya bilder på småttingarna


NightWatcher

 

StarGazer

    

StormRider

  


Windturner

  

Av Helene Holm - 12 januari 2011 17:48

Just nu kan jag inte uppdatera min hemsida eftersom det är något tekniskt problem. Men jag uppdaterar så fort jag kan.

Så all ny information skriver jag här på Bloggen.


Har varit på Minna-Marie, en grupp för kvinnor som blivit offet för våld, idag för första gången i år.

Vi har fått flytta från det underbara huset vi varit i tidigare, se tidigare inlägg med bild på det gamla huset.

 Detta nya hus är inte lika gammalt men har en viss charm ändå. Det har väldigt vackra kakelugnar, som fungerar, en stor trädgård, tillgång till bad, när det bli varmare. Så det blir nog bra så småningom och vi får "bo in oss". Kommer med foton så småningom.

Vi kommer att få plocka frukter och bär fritt när de kommer och vi kan få sova över om vi vill.

Hela området är vackert med en massa vackra gamla ekar, som jag bara älskar. Skall fota lite så småningom och lägga in här.

 

 

 

Av Helene Holm - 11 januari 2011 13:50

Nu är kattungarna 2 veckor gamla. Tänk vad tiden går fort. De växer med en enorm hastighet och jag ser för var dag att de blivit större. Snart rymms de inte i min handflata längre.

Så här kommer lite bilder av dem. Kan inte säga att dte var lätt att ta bilder av dem idag. Många är suddiga och konstiga.Det är inte lätt att fota en kattunge som inte är still 1 sekund  De har liksom en massa energi i kroppen.

  


NightWatcher som bara inte kunde vara still. Detta är det bästa kortet av minst 50 stycken.


  

StarGazer. Som synes på bilden så är det en unge som "tar sig ton". Mamma Star blev mycket orolig så jag kunde inte fota honom så mycket längre. Detta får duga för denna gång. Kanske jag kan få en bättre bild sedan.

  

WindTurner. Han är en MYCKET rörlig liten herre. Så jag var tvungen att hålla i honom en stund för att få någon bild alls av honom.

  

StormRider var mera "samarbetsvillig" och kunde sitta still någon sekund i allafall.


JA, detta var dagen kort på de små.

Hoppas att ni får en underbar dag.

Ovido - Quiz & Flashcards