Alla inlägg under november 2010

Av Helene Holm - 16 november 2010 13:32

 


En av de saker som Star gillar är att äta mjölk. Hon doppar tassen i mjölken och skakar sedan av den innan hon slickar av tassen. Så allt blir vitprickigt av mjölk. Idag även pälsen, bordet och golvet, som jag precis hade torkat.  

 

Stars spenar har nu blivit större och de är illröda. Så nu ser vi fram emot tillökningen.

Har planer på att skaffa en kattungehage. Har sett några fina på nätet och har kollat Blocket med.Har ju lite tid på mig. Tror att det skulle vara bra och praktiskt att ha. Inga kattungar som rymmer etc. Får se vad det blir. Jag har ju lite tid på mig.

Av Helene Holm - 15 november 2010 22:54

  


Här har det snöat igen underdagen. Song tittar på de flygande flingorna och försöker ibland fånga dem som träffar rutan. Hon är verkligen underhållande.

  

 

Annars så är det oftast så här jag hittar Song..sovandes tillsammns med Gizmo. De är verkligen förtjusta i varandra både sovandes och lekandes. Men ibland så tröttnar Gizmo på hennes lektag och klättrar upp på garderoben och lägger sig i en av krgarna där för att få vara ifred.

Av Helene Holm - 13 november 2010 16:37

En liten hälsning från en grådisig stad. Men inne är det "full verkstad". Håller på med mina "pysslor". Dessutom har jag bakat "rostbröd" idag. Ser fram emot några rostade mackor ikväll.

 

Här är en av mina filtade västar med ett mindre broderi på.

Gör dem både öppna fram och sådana som man får trä över huvudet.


Katterna uppskattar den filtade filten de fått att ligga på i korgen.

Här är Gizmo och Song som gärna kurar ihop tillsammans.


  

En sån här dag sover katterna "runt omkring mig". Var jag än är så placerar de sig i min närhet. Alla skall vara i samma rum som mig. Oberoende var jag är i lägenheten. Snacka om populär Matte  

Men vad tillåter man inte de underbara "pälsklingarna".


Star är på dag 22 idag och har nu gått 1/3-del av dräktigheten.Tänk vad fort det går.Snart är vi där....

Önskar er alla en skön helg

Av Helene Holm - 12 november 2010 10:20

  


Star sover en hel del nu. Naturligtvis skall hon vara nära sin Matte. Så därför blir det en del sovandes på Mattes pärlor och i korgen där Matte har sina Pärlarbeten. Matte är väl inte helt förtjust i detta men det får hon tåla anser Star.

Annars är det lugnt här i katteriet. Song och Gizmo har sina "vilda stunder" då det inte är säkert att vara någonstans eftersom jag riskerar att bli omkullsprungen av de "raceande busungarna".


När jag håller på med mina yllevästar så är de mycket omtyckta att ligga på. Så nu har de fått en egen filt att sova på och den är mycket populär. Bilder kommer senare.

Hoppas att ni får en bra dag och helg

Av Helene Holm - 10 november 2010 11:41

   GRATTIS älskade Star på din 4:a årsdag.

Vad kan du inte fira den bättre med än att du är på dag 19 i din nya dräktighet. Spenarna är röd/rosa.

Matte är så stolt över dig gumman    

 

Så nu blir det ännu en spännande jul med tillökning. Ser fram emot att få se dina nya småttingar gumman.

Många kramar från Matte

Av Helene Holm - 9 november 2010 14:37

Här yr snön utanför knutarna. Ruskigt värre. Är så glad över att jag kan vara inne i värmen.

 

Håller just nu på med att sy handledsvärmare/halvvantar och västar av filtad ull. Har vävt en massa meter för några år sedan och det har inte blivit av att jag gjort något med tygerna. Men nu så.....Ullen kommer från mina föräldrars tidigare fårbesättning. Så ullen är från Svensk Lantras.

Den går bra att filta i tvättmaskinen.

Skall sy mig en cape senare. Planerar att färga den med.

 

Skall även sy lite värmande rill katterna som bara älskar att ligga på detta ylletyg. Gör väl några filtar åt dem att "gosa sig" på.

 

Det kommer lite bilder senare när jag har något som är färdigt och som ser snyggt ut.

 

Nu skall jag krypa in i min sköna fårskinnsväst och ta mig en kopp gott kaffe. Vänder nog ryggen åt fönstren idag..*HUA***

Av Helene Holm - 8 november 2010 00:06


                

 En dröm uppfylldes när jag för 4:a år sedan kunde köpa min första Maine Coonkatt. Denna dröm hade jag haft sedan jag var i övre tonåren.

Nu har jag en uppfödning sedan november förra året. Min äldsta hona Star blev då dräktig och födde 4:a fina ungar den 22/12-09. Av dessa ungar behöll jag Song, som är tänkt att bli min andra avelshona, om hon klarar alla tester. Dessutom har jag en underbar husis vid namn Gizmo. Han är en fartfylld, uteälskande, påhittig och mycket tillgiven kille. Från honom kan man vänta vilka påhitt som helst.

 

Nu är Star troligtvis dräktig igen, det klarnar under kommande vecka hur det förhåller sig. Så mer om det när jag vet säkert.

 

Välkommen in till min värld 

Tidigare månad - Senare månad
Skapa flashcards