Alla inlägg den 27 november 2010

Av Helene Holm - 27 november 2010 12:52

  

Som vanligt kom den stora granen upp lagom till den 1:a Advent. Den lyser så vackert på infarten till mitt bostadsområde. Detta är andra året vi har en såndan här stor gran. Annars har det varit en liten som ställts på ett av garagen. Men denna är mycket finare och den ser så välkommnande ut när man kommer in på uppfarten. Här en bild från igårkväll.


Sen vill jag gratulera all katter idag. Denna helg firas nämligen Kattens dag. Denna helg är alltid på 1:a advent och både katthem och djuraffärer har ofta många erbjudanden och även fina katter kan finnas för beskådan under helgen.

Tänk gärna på de hemlösa katterna och ge en extrta slant till ert lokala katthem. Jag är glad att min kattklubb stöder Samvetet, vårt lokala katthem i Uppsala. De får alltid plats att skriva i vår tidning och de finns närvarande vid klubbens utställningar. Deras hemsida är:www.samvetet.com

Tyvärr finns det oftast inte plats för alla katter som skulle behöva hjälp så om du har möjlighet att hjälpa med en slant eller att tillfälligt ta hand om en "hemlösing" blir de glada. All hjälp är välkommen.

  

Stars mage börjar bli lite rund. Hon väger idag 4,6 kg. Samma som förra gången på samma dag. Nu är det 4:a veckor kvar... Vad jag längtar.


Hoppas att du får en bra och trevlig Advent


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards